عصر امروز در خیابان مردم جمعی از مسوولان دولتی از کتاب و تندیس شهیده محبوبه دانش رونمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این مراسم، علی اصغرفانی، وزیر آموزش و پرورش، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران و شهیدی، رییس بنیاد شهید حضور داشتند. 

فانی در این مراسم گفت: دانش آموزان در پیروزی انقلاب نقش مهمی دارند که نمونه آن 13 آبان سال 57 است.  نظام تعلیم و تربیت باید ارزشهای اسلامی و دفاع مقدس را حفظ و پاسداری کند و آن را به دانش آموزان هم آموزش دهد.

او گفت: شهیده محبوبه دانش برای فرهنگیان قدیمی شناخته شده است و باید او را به نسل جدید هم معرفی کنیم که در 17 شهریور شجاعانه رفتار کرد. دانش آموزان بعد از پیروزی انقلاب در تسخیر لانه جاسوسی توانستند اسنادی که از،بین رفته بود را کنار هم بگذارند و باز هم کمک بزرگی کردند. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز حفاظت از ارزشهای اسلام به به عهده نسلی است که در مدارس آموزش می دهند تا دانش آموزان را با انقلاب آشنا کنند

در ادامه اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره ساخت تندین شهیده محبوبه دانش گفت: باید یاد کسانی که در به ثمر رساندن انقلاب تلاش کردند را زنده نگهداریم. از این رو در سال بهار فاطمی تندیس یکی از این شاگردان به نام شهیده محبوبه دانش رونمایی مي شود. 

همچنین شهیندخت مولاوردي هم در سخنانی با اشاره به شروع سال ۹۴ با بهار فاطمی گفت: امیدوارم از،زندگی او به عنوان یک مظهری که عنصر فعال در عرصه اجتماعی بود استفاده کنيم. متاسفانه بعد ار 36 سال نتوانستیم شخصیت او را به نسل نوجوان نشان دهيم. برای همین شخصیت او باید بازشناسایی شود

او گفت: ما اعلام آمادگی برای فاطمه شناسی داریم و یکی از برنامه های ما امسال همین است. امسال برای اولین بار زمینه تبیین دین در حوزه زنان فراهم شد که به دنبال اعلام شاخصه هایی برای عدالت جنسیتی هستيم. امیدوارم امسال به دور از آرمان گرایی این شاخصه ها را اعلام کنيم. در همین راستا همایش اعتدال جنسیت و توسعه برگزار مي شود.

معاون رییس جمهور گفت: انقلاب اسلامی 7 هزار شهیده زن دارد و هنوز هم مادران و همسراني داریم که از جانبازان جنگ مراقبت مي کنند. خوشحالم که امسال با تندیس یک شهیده آموزش و پرورش شخصیت زنان را در انقلاب به جوانان نشان داد. از طرفی امسال سال تدوین برنامه 6 توسعه است که باید در ارتقا جایگاه زنان تلاش کنيم

او گفت: همچنین با توجه به جنگهای منطقه ای و قربانی شدن زنان. دولت ما هم از قطعنامه اعتلاف علیه خشونت و افراطی گری که در شورای امنیت به تصویب رسیده را حمایت مي کند.

گفتنی است درپایان این مراسم از تندیس شهیده محبوبه دانش در خیابان شهدا با حضور فانی مولاوردي و چمران رونمایی شد

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =