بازتاب تصمیم دولت برای تعلیق عمره در رسانه‌های غربی

ایسنا نوشت:

دقایقی پس از انتشار تصمیم دولت مبنی بر تعلیق سفر حج عمره این خبر به تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها و مطبوعات غربی تبدیل شد.

در همین راستا روزنامه‌ گاردین در گزارشی با اشاره به تعلیق سفر حج عمره از سوی ایران نوشت: با اوج گیری تنش‌ها میان دو کشور تصمیمی مبنی بر تعلیق سفر حج عمره از سوی دولت ایران گرفته شد. نزدیک به 500 هزار ایرانی سالانه برای انجام سفر عمره به عربستان سعودی می‌رود.

همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به تعلیق سفر حج عمره از سوی ایران در اعتراض به تعرض به دو نوجوان ایرانی از سوی 2 نیروی پلیس عربستان سعودی نوشت: این اقدام باعث تعمیق تنش‌ها میان دو کشور شده است، چند روز گذشته چند صد نفر از مردم ایران در اعتراض به این امر در مقابل سفارت عربستان سعودی جمع شدند که این اعتراض به صورت خودجوش بوده است.

پایگاه خبری اکونومیک تایمز نیز در گزارشی به این تصمیم دولت ایران اشاره کرد و این عمل را در اعتراض به اقدام اخیر دولت عربستان دانست.

همچنین پایگاه خبری اینترنشنال بیزینس تایمز با اشاره به تعلیق سفر حج عمره از سوی ایران نوشت: دو روز گذشته صدها نفر از مردم ایران در مقابل سفارت این کشور در تهران گرد هم آمدند و خواستار بسته شدن این سفارت خانه شدند.

این خبر همچنین در بسیاری دیگر از رسانه‌های خارجی نیز منتشر شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =