سیدرضا تقوی: امام جمعه باید فراجناحی و فرابخشی عمل کند/ پرهیز از موضع ملک الملوکی

ایرنا نوشت:

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: امام جمعه باید فرجناحی و فرابخش عمل کند و امام همه مردم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور پیش از ظهر دوشنبه با تعدادی از ائمه جمعه جدید الانتصاب دیدار کرد.

وی با اشاره به مسوولیت سنگین امامت جمعه و قدردانی از پذیرش این مسوولیت خطیر افزود: نماز جمعه، نماز حاکمیت و ولایت است و امام جمعه از اعضا و اجزای حاکمیت نظام اسلامی است و با توجه به این که امام جمعه در دایره حاکمیت نظام اسلامی قرار می گیرد، باید بیش از پیش بر رفتار و عملکرد خویش مراقبت کند و بر رعایت تقوای الهی ملتزم باشد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بر ادای حق نماز تاکید کرد و ادامه داد: تلطیف قلوب با معرفت الله ، بصیرت افزایی، شکوه نماز جمعه، وحدت، صمیمیت، اخوت و تاثیر گذاری، اثر بخشی و خنثی سازی توطئه ها را از حقوق نماز جمعه است.

تقوی اضافه کرد: نماز جمعه از شنبه آغاز می شود و باید در طول هفته امام جمعه با مردم و در کنار فعالیت های آنان باشد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان این که امام جمعه با دیگر مسوولین شهری متفاوت است خاطر نشان کرد: امام جمعه نباید از موضع ملک الملوکی برخورد کند، باید آخوند باشد و با مردم و برای مردم باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: روحانیت هیچ گاه نباید از موضع قدرت با مردم صحبت کند، امام جمعه باید فراجناحی و فرابخشی عمل نماید و امام همه مردم باشد، امام جمعه تنها مواضع رهبری را باید تبیین کند، چرا که نماز جمعه تریبون حاکمیت و نظام اسلامی است و موضع ولایت و نظام اسلامی را بیان می کند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی، نماز جمعه را نمازی عبادی و سیاسی خواند و با تاکید بر این که باید در نماز جمعه عبودیت و معنویت پر رنگ باشد، تعامل و همکاری ائمه جمعه با مسوولین شهری را ضروری دانست.

وی هم چنین صداقت، دانش و بینش را از شاخصه های امام جمعه دانست.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =