۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵

ایسنا نوشت:

وزیر امور مذهبی عربستان سعودی دو روز پس از رد درخواست ریاض از اسلام آباد برای حمایت از حمله نظامی به یمن راهی این کشورشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صالح بن عبدالعزیز بن محمد الشیخ، وزیر امور مذهبی عربستان سعودی در فرودگاه اسلام آباد درباره رای اخیر پارلمان پاکستان به خبرنگاران گفت: تصمیمی که پارلمان پاکستان اتخاذ کرد مساله داخلی این کشور است.

وی افزود: ما روابط بسیار خوبی با پاکستان داریم و خوبی و نیکی از آن انتظار داریم. پاکستان کشور بسیار مهمی است و در جهان اسلام نیز کشور بزرگی محسوب می‌شود.

صالح بن عبدالعزیز در ادامه اظهاراتش با اشاره به روابط بین دو کشور عنوان کرد: دو کشور از زمان ایجاد پاکستان روابط بسیار قوی‌ با یکدیگر داشته‌اند. ما باید این روابط را در بهترین شکلش بهبود بخشیم.

انتظار می‌رود وزیر امور مذهبی عربستان روز سه شنبه به کشورش باز گردد.

پارلمان پاکستان روز جمعه پیوستن به کمپین نظامی تحت رهبری عربستان علیه یمن را رد کرد و امیدهای ریاض برای حمایت از کشوری خارج از منطقه را از بین برد.

عربستان از دولت پاکستان خواسته بود تا به کمپین‌ نظامی مذکور کشتی، هواپیما و نیروی زمینی ارسال و اعزم کند.

اتحاد تحت رهبری عربستان در حالی از 26 مارس حملات هوایی علیه یمن را آغاز کرده که ادعا می‌کند شورش‌های جاری در یمن ممکن است به این کشور نیز گسترش یابد.

در همین حال قانونگذاران پاکستان با تاکید بر این احتمال که ممکن است درگیری‌ها در یمن به یک جنگ فرقهای تبدیل شود و در نهایت دامن این کشور را نیز بگیرد از رای دادن به همکاری با این ائتلاف خودداری کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =