ایرنا نوشت:

'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گویی با شبکه خبری 'ان بی سی' این کشور گفت:هیچ کس نمی تواند این موضوع را رد کند که ایران به همه اجزای توافق (ژنو) عمل کرده است و توافق همانی بود که ما آن را اجرا کردیم.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی این شبکه خبری، کری در برنامه 'دیدار با رسانه ها' با بیان اینکه درک درست از توافق همان چیزی است که ما گفتیم، گفت: زمانی که به توافق موقت با ایران (توافق ژنو) دست یافتیم نیز همین اختلاف نظرها در مورد اینکه توافق چه بوده و چه نبوده است وجود داشت؛ اما در نهایت توافق امضا، درمورد آن موافقت و به آن عمل شد.

خبرنگار این شبکه با ادعای حمایت ایران از تروریسم از کری سوال کرد که چطور می توان با یک کشور غیر قابل اعتماد به توافق رسید، کری در پاسخ به این ادعا با بیان اینکه هنوز بی اعتمادی وجود دارد،گفت:اعتماد را باید به وجود آورد و اعتماد سازی به زمان زیاد نیاز دارد.

کری گفت: توافقی وجود دارد که بر اساس شفافیت، مسئولیت پذیری و راستی آزمایی بنا شده است. باید بتوانید مسیر رویدادها را تشخیص دهید. به باور من این توافق امنیت آمریکا را تعمیق کرده و مسیرهای دست یافتن به بمب را برای ایران مسدود می کند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =