خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار اطلاعیه ای از برگزاری جلسه استماع در روز چهاشنبه بیست و دوم آوریل درباره موضوع هسته ای ایران با حضور کارشناسان خبر داد.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، این کمیته اعلام کرد روز چهارشنبه بیست و دوم آوریل جلسه استماع را به منظور بررسی چارچوب توافق اخیر با ایران برگزار می کند.

این جلسه با عنوان توافق اتمی با ایران:آیا می توانیم اعتماد کنیم؟آیا می توانیم راستی آزمایی کنیم؟  برگزار خواهد شد. جلسه ساعت ده صبح برگزار خواهد شد.

اد رویس رئیس این کمیته درباره این جلسه گفت: در رابطه با چارچوب توافقی اتمی با ایران رئیس جمهور اوباما اعلام کرد که اگر ایران فریبکاری کند جهان به این موضوع پی خواهد برد اما درست در همین هفته رهبر معظم ایران اعلام کرد که کشورش به بازرسان بین المللی اجازه دسترسی به تاسیسات نظامی اش را نمی دهد.

مسئله بازرسی و راستی آزمایی موضوعی کلیدی برای کنگره به منظور بررسی هرگونه توافق نهایی اتمی است.
آیا بازرسان اجازه دسترسی سریع، بدون مانع و در همه جا را خواهند داشت؟
آنها با چه کسانی گفتگو خواهند کرد و چه اسنادی را می توانند بررسی کنند.
آیا آنها می توانند نمونه های زیست محیطی بردارند؟
تمامی این مسائل لازم است که حل و فصل شوند. سابقه فعالیت های مخفیانه و سختگیرانه سیاسی ایران سبب شده است که نتوان به این کشور اطمینان کرد.
در این جلسه استماع کمیته سخنان بازرسان و کارشناسان ارشد تسلیحاتی پیشین را خواهد شنید تا میزان اعتبار ادعاهای دولت درباره راستی آزمایی را بررسی کند.
در این جلسه چارلز دوئلفر رئیس پیشین کمیسیون ویژه سازمان ملل درباره عراق(آنسکام) و دیوید آلبرایت رئیس اندیشکده دانش و امنیت بین المللی به عنوان شاهد حضور خواهند داشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =