یک هفته ای می شود که حواشی حادثه تعرض دو مامور فرودگاه جده به دو نوجوان زائر ایرانی، سرتیتر خبرهای همه رسانه ها و توجه مردم شده است.عمومی ترین واکنشی که به این حادثه شده، تشویق های مردمی برای انصراف از عمره است.

حتی برخی از مراجع تقلید هم گفته اند باید حرمت زائران ایرانی حفظ شود، وگرنه ممکن است حکم به تحریم عمره بدهند.
اقدام یک هموطن در فولاد شهر اصفهان درباره انصراف از سفر حج عمره واختصاص آن برای امور خیریه، با واکنش های مثبت فراوانی در میان کاربران خبرآنلاین روبرو شد.
عمده نظرات طرح شده مثبت بود. نظراتی مثل« آفرین به غیرتت هموطن»،«به جای رفتن به عمره، به عمران ایران می پردازیم.»
کاربر دیگری نوشت که 100 درصد ثواب حج واجب از نظر این کاربر برای این مرد فولاد شهری است.
در مقابل برخی هم بودند که نسبت به این قضیه نگاه منفی داشتند. یکی از کاربران این امر را رفتار اجساسی خواند و نوشت: به این کارجوگیر شدن میگن.
کاربر دیگری هم معتقد بود واکنشها احساسی و فاقد آگاهی است.

دوکاربر هم با حساب و کتاب نتیجه گیری کردند که این پول را می شود در کشور خرج کرد. یکی از کاربران نوشت:هزینه سفر عمره ایرانیان، سالانه حدود 4 میلیارد دلار معادل 12000 میلیارد تومان است. در حالی که هزینه ساخت یک مدرسه "مجهز" روستایی حدود 1 میلیارد تومان است. بر اساس اخبار مربوط به ساخت مدارس توسط بنیاد برکت و خیرین مدرسه ساز. نتیجه: با اختصاص هزینه حج عمره به نهادهای خصوصی یا دولتی متولی ساخت مدارس در کشور، می توان سالانه "12000" مدرسه مجهز روستایی بنا کرد.
کاربر دیگری این اقدام هموطن فولاد شهری را قابل تقدیرخواند و در عین حال نوشت:به نظر بنده این قضیه نباید مثل قطع رابطه با آمریکا بشه یعنی در روابط بین الملل مسائل حاشیه ای نباید باعث اختلافات عمیق در روابط بشه مخصوصا که دو کشور همسایه و مسلمان هستند.

برای دیدن دیگر نظرات مخاطبان خبرآنلاین، نظر جدید و رای به نظرات، به این خبر مراجعه کنید.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408803

برچسب‌ها