خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

نیروهای حزب الله عراق، داعش را از منطقه «السجاریه» بیرون کردند.
به گزارش  پایگاه عراق القانون، یک منبع میدانی تصریح کرد به دنبال دعوت از اهالی منطقه الانبار از گردانهای حزب الله عراق، آنها توانستند منطقه السجاریه واقع در شرق الرمادی را از دست داعش آزاد کنند.
این منبع نوشت: با اعلام شروع عملیات نیروهای عراقی در الانبار به ویژه در منطقه السجاریه داعش در چند روز گذشته حملات مختلفی به برخی مناطق الانبار داشته است.
یک منبع میدانی در استان الانبار به روزنامه «العالم الجدید» گفت: گروه داعش روز جمعه پیشروی های به منطقه «البوفراج» در شمال الرمادی و همچنین منطقه «البوعیثه» داشته است.
بنابر گفته این منبع همزمان با تحرک باندهای نرم در این منطقه و تسلط بر آن، داعش اقدام به یک رشته عملیات های انتحاری برای قطع راههای ارتباطی کرده است.
این منبع خاطر نشان کرد: داعش در یکی از عملیات های انتحاری پل «البوفراج» که الرمادی را به راه بین المللی متصل می کند، هدف قرار داد، و منفجر کرد.
این در حالی است که پایگاه وابسته به داعش تصویر عبد الحمید اوزبکی، فرد انتحاری را که با خودروی بمبگذاری شده این پل را منفجر کرد، منتشر کرده است.
این منبع افزود: متغیرات میدانی که طی هفته گذشته در الانبار به وجود آمده است، نشان از این دارد که داعش برای جبران شکست هایش در تکریت به هرقیمت که شده به دنبال پیروزی در الانبار است.
این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: دستپاچگی هایی که در دو روز گذشته در الانبار به وجود آمده است به شکل منفی بر واقعیت های میدانی تاثیر گذاشته است به ویژه اینکه قاسم المحمدی فرمانده عملیات الانبار و سرلشکر کاظم الفهداوی فرمانده پلیس این استان وقتی نبردها در منطقه البوفراج رهبری می کردند، بر اثر یک حمله انتحاری زخمی شدند.
عذال الفهداوی عضو شورای استان الانبار نیز روز جمعه از ورود تجهیزات نظامی به استان الانبار برای مشارکت در نبردهای جاری علیه داعش در این منطقه خبر داده بود.
این منبع در پایان اضافه کرد: شیخ «نعیم الکعود» شیخ عشیره البونمر پنج شنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد، داعش 300 نفر از عشایر «البومحل» وعشیره «الکرابله» و همچنین عشیره «السلمان» را که ربوده بود، اعدام کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =