۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

آرزوی هر مسلمانی تشرف به مکه و مدینه است و برای ملت ایران این موضوع به طور ویژه اهمیت دارد و حتی به دلایلی بعد از انقلاب تشدید شده است.

این موضوع سبب شده تا هر سال نسبت به سالهای قبل افراد بیشتری تمایل به حج تمتع و عمره داشته باشند. اما قطعا کسانیکه در این سالها به مکه مشرف شدند رفتار بسیار ناپسند دولت و کارگزارانی که متولی آنجا هستند را دیده اند.
آنها رفتاری نژادپرستانه و توام با تحقیر نسبت به ایرانیها به طور خاص دارند و برای همین من تصور می کنم کمتر ایرانی وجود داشته باشد که متوجه این رفتار و نگاه بد سعودیها نشده باشد؛ اما نجابت مردم و ارج و احترامی که برای آنجا قائل هستند مانع شده بود تا مردم نسبت به این برخوردهای بد اقدام کنند یا عکس العملی نشان دهند. با اعلام خبر تجاوز مردم ما این فرصع را پیدا کردند تا واکنشی نسبت به رفتارهای بد سعودیها و مسئولان عربستان نشان دهند و این موضوع سرباز کرد.
من نمی خواهم با نگاه نژادپرستانه این موضوع را تحلیل کنم و دو قوم را در کنار هم قرار دهم اما ایرانیها تجربه بسیاری از حضور اقوام در کشورشان را دارند و همزیستی با اقوام ترک، عرب، لر و ... و حتی قومیتها دارند و رفتارشان همیشه با احترام و تکریم بوده است و تا حدی هم به دنیا ثابت کردیم که ما نگاه نژاد پرستانه نداریم یا اینکه نسبت به سایر ملتها ضعیف است.
چون خاک مکه و مدینه طوطیای چشم ما است  همین دستمایه ای شده تا آنها برای پذیرفتن ما و حضور ما در انجا به ما فخر بفروشند و تکبر کنند درحالیکه پرواضح است ملت ما در همه عرصه ها از جمله کمک و خدمت به اسلام در تمام سالها تلاش کرده اند و همانطور که شهید مطهری هم اعلام کردند خدمت ایرانیها برای رشد و توسعه اسلام بسیار بوده است. اما علاقه ایرانیها به سرزمین وحی و حضور به هر قیمتی دستمایه ای شده برای نگاه تحقیرآمیز که آنها به ما دارند و متاسفانه منازعات سیاسی در منطقه هم این موضوع را تشدید کرده است و باعث شده که اجتلافات بر سر مسائل سیاسی را بر مردم ایران خالی می کنند.
من خودم دوبار به مکه مشرف شدم و در هر دوبار از کارگزاران آنجا به شدت ناراحت شدم چون با وجودیکه به لحاظ پرداخت پول کمتر از سایر کشورها پرداخت نمی کنیم اما تعمدا آنها به دنبال تبعیض هستند. من آخرین باری که رفتم یک ساعت و نیم در هواپیما ماندم چون اجازه پرواز نمی دادند و در آن گرما حتی یک ژنراتور به هواپیما نصب نکردند تاهوا تهویه  شود.
اما در مورد این عمل شنیع که احساسات مردم ما را جریحه دار کرد چون کسانی مرتکب آن شدند که مدعی اسلام ناب و اصیل هستند. امیدوارم این رفتار برنامه ریزی شده نباشد و به خاطر مسائل سیاسی پیش آمده آن را تکرار نکنند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    7 4
    رژيم آل سعود لياقت ندارد
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    7 0
    دوباره تکرار میکنند
  • مجید A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    2 0
    توتیا درستتره