جهانگیری: نقش همسر امام راحل مغفول مانده/ دنیا به شخصیت‌های تأثیرگذار اهمیت می‌دهد

تسنیم نوشت:

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه نقش همسر امام راحل مغفول مانده است، گفت: دولت وظیفه دارد الگوهای مناسب را برای نسل‌های فعلی و آینده معرفی کند.

اسحاق جهانگیری در همایش بانوی انقلاب بزرگداشت خدیجه ثقفی همسر امام خمینی(ره) که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: پس از اعلام برگزاری چنین مراسمی، دولت از برگزاری آن استقبال کرد چرا که امام خمینی(ره) به گردن همه ما و ملت ایران حق بزرگی دارد.

وی ادامه داد: در مقطعی که برای برخی افراد تصور اینکه انقلابی به نام دین و اسلام در تاریخ شکل بگیرد و در ایران، نظام جمهوری اسلامی را مستقر کند، امام خمینی(ره) خیلی از حرف‌ها که برخی تصور آن را نمی‌کردند، به منصه ظهور رساند و نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کرد و امروز هم علی‌رغم وجود دشمن، ایران مسیر رو به رشد و توسعه خود را استمرار می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور درباره شخصیت خانم خدیجه ثقفی گفت: کسی که مغفول مانده و مظلومانه از کنار آن عبور کرده‌ایم، همسر امام راحل در زمان تبعید و قبل و بعد از انقلاب بود و شاید می‌توان گفت که ما به همسر امام جفا کرده‌ایم چرا که به شخصیت وی نپرداخته‌ایم.

جهانگیری گفت: دولت وظیفه دارد، الگوهای مناسبی که در انقلاب اسلامی وجود داشته که امام خمینی(ره) و همسر ایشان در رأس آن الگوها هستند را برای نسل فعلی و آینده معرفی کنند.

وی یادآور شد: در دنیا به شخصیت‌های تأثیرگذارشان اهمیت می‌دهند، صرفاً به این خاطر که این شخصیت‌ها به عنوان الگو برای نسل‌های آینده خود معرفی می‌شوند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت: مظلومیت خانم ثقفی این بود که در سال 88 به دلیل شرایط ویژه کشور، در ایام ارتحال وی مراسم شایسته‌ای در حد و اندازه وی برگزار نشد لذا باید ابعاد وجودی همسر امام (ره) را روشن کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =