۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

پژوهشگر مسائل عربی تاکید کرد منطقه روی بشکه ای از باروت قرار دارد و مشکلات منطقه تنها با مذاکرات قابل حل است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عصام عبدالله در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحره،درباره موضع پاکستان و مخالفت پارلمان این کشور با شرکت در عملیات نظامی در یمن، گفت پاکستان دیدگاه روشنی درباره حوادثی که از ابتدای عملیات طوفان قاطعیت در یمن رخ می دهد، دارد. اما دیدگاه ترکیه روشن نیست.
وی درباره موضع روسیه درقبال پیش نویس قطعنامه کشورهای خلیج فارس درباره بحران یمن، گفت موضع روسیه ادامه مواضع این کشور در سوریه است. به همین علت اختلافات روسیه و کشورهای خلیج فارس به قوت خود باقی است و ادامه دارد اما این نشان می دهد که ما در برابر کشمکش جدیدی در خاورمیانه قرار داریم. قدرت های غربی قبلا در حل کشمکش ها دخالت می کردند و شرطها را بر طرف های منطقه ای تحمیل می کردند اما اکنون با عقب نشینی کامل قدرت های غربی، قدرت های منطقه ای برای اولین بار در برابر رویارویی متعلق به خودشان قرار گرفته اند اما اکنون مشکل خطرناک این است که در برابر بقایایی از نظام قدیمی قرار داریم به این معنا که روسیه قصد دارد ثابت کند که همواره در برخی پرونده ها حضور دارد و می تواند از حق وتو استفاده کند.
عصام عبدالله گفت آمریکا از خاورمیانه عقب نشینی کرده است به همین علت حتی حمایت این کشور از نیروهای ائتلاف عربستان، لجستیکی و در زمینه اطلاعات بوده است. ما اکنون در برابر تحول راهبردی جدیدی قرار داریم و آن این است که قدرت های منطقه ای باید کشمکش های خود را مدیریت کنند و فقط یک گزینه پیش رو دارند و آن حضور در میز مذاکرات به منظور تدوین نظریه ای برای امنیت گروهی است که منافع همه طرف ها را تامین کند زیرا به قدرت های منطقه ای اجازه داده نخواهد شد بر خاورمیانه سلطه یابند. وی گفت منطقه روی بشکه ای از باروت قرار دارد و مشکلات منطقه فقط با حضور در میز مذاکرات حل می شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =