ایرنا نوشت:

یک منبع نظامی عربستانی به کشته شدن سه افسر سعودی در پی حمله خمپاره ای نیروهای مردمی انصارالله در نجران اعتراف کرد.

پایگاه خبری عراقی نهرین نت روز یکشنبه گزارش داد: یک منبع نظامی عربستانی اعتراف کرد که در پی حمله خمپاره ای نیروهای انصارالله به مواضع نظامی نیروهای عربستان در مرز مشترک با یمن در منطقه نجران، سه افسر سعودی کشته و دو تن دیگر از نیروهای زمینی عربستان مجروح شدند.

اما شاهدان می گویند که ارتش عربستان بیش از 30 سرباز و افسر خود را در پی حمله داوطلبان یمنی علیه تجاوز نیروهای سعودی و آمریکایی به منطقه مرزی یمن با عربستان در منطقه نجران از دست داده است.

یک مقام مسوول در وزارت دفاع عربستان در این باره گفت که جمعه شب گذشته در پی درگیری با حوثی ها (نیروهای مردمی انصارالله) در منطقه مرزی نجران نیروهای یمنی به مواضع استقرار نیروهای زمینی عربستان خمپاره شلیک کردند که در نتیجه این حملات 3 افسر کشته و دو تن دیگر مجروح شدند.

این مقام نظامی سعودی که نامش در گزارش ذکر نشده، مدعی شد که نیروهای سعودی به منبع شلیک خمپاره تیراندازی کرده و خساراتی به آنان وارد نمودند.

منبع نظامی عربستانی همچنین ادعا کرد که از زمان شروع عملیات طوفان قاطعیت در مناطق جازان و نجران شمار زیادی از نیروهای مردمی انصارالله کشته شده اند.

وزارت دفاع عربستان تنها پس از گذشت چند ساعت از سخنان احمد عسیری سخنگوی عملیات طوفان قاطعیت که گفته بود نیروهای یمنی تحرکات محدودی در نزدیکی مرزهای جنوبی انجام داده اند، از درگیری شدید بین نیروهای زمینی سعودی و نیروهای مردمی انصارالله خبر داد.

عسیری روز گذشته در توضیح مختصر رسانه ای از شروع عملیات نظامی به سرکردگی عربستان علیه نیروهای مردمی انصارالله در یمن سخن گفت و تاکید کرد که عملیات طوفان قاطعیت همچنان در مرحله عملیات هوایی است و در صورت نیاز به زودی به عملیات زمینی انتقال می یابد.

منابع مطلع سعودی درباره روند عملیات طوفان قاطعیت گفتند که نیروهای عربستان ابتدا با استفاده از بالگردهای آپاچی مواضع یمنی ها را هدف قرار داده اند.

گزارش های غربی به نقل از منابع نظامی سعودی حاکی است که بالگردهای جنگی عربستان اقدام به هدف قرار دادن اهداف وابسته به نیروهای مردمی انصارالله در استان لحج تا جنوب شرقی صنعا کرده اند اما هنوز گزارشی از جزییات این عملیات منتشر نشده است.

جنگنده های عربستانی به کمک ارتش 10 کشور عربی منطقه به غیر از (عمان) از ششم فروردین و در حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن اقدام به بمباران مناطق مسکونی، کارخانجات و تاسیسات حیاتی و پادگان های نظامی یمن کرده اند که در اثر آن تاکنون حدود یکهزار شهروند یمنی که اکثر آنان کودک و زن هستند کشته شده و دهها هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =