ایرنا نوشت:

خبرگزاری رویترز نوشت: 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا در مورد رسیدن به توافق هسته ای با ایران ابراز خوش بینی کرد.

به گزارش رویترز، رییس جمهوری آمریکا با انتقاد از برخی اعضای مجلس سنا از جمله سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا 'جان مک کین' به دلیل مخالفت با بیانیه سوئیس گفت: این شیوه اداره سیاست خارجی صرف نظر از اینکه چه کسی از چه حزبی رییس جمهوری یا وزیر امور خارجه کشور باشد، درست نیست.

بر اساس این گزارش، مک کین هفته گذشته طی مصاحبه ای با یک شبکه رادیویی محافظه کار گفته بود تعبیر مقامات ایرانی از بیانیه سوئیس از تفسیر 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا از این بیانیه، درست تر و منطقی تر است.

اوباما که برای شرکت در اجلاس سران قاره آمریکا به پاناما سفر کرده، در نشست خبری گفت، با سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا در مورد نقش کنگره آمریکا در کمک به رسیدن به توافق نهایی رایزنی کرده و قرار است 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا نیز طی هفته جاری در نشستی توجیهی با اعضای کنگره شرکت کند.

اوباما یادآور شد: می خواهم مطمئن شوم که در مورد رسیدن به توافق ما پیشداوری نمی کنیم؛ افرادی که به کلی با رسیدن به توافق با ایران مخالف اند نمی توانند با توسل به روند قانونی و حقوقی، احتمال رسیدن به توافق را کاهش دهند.

مذاکره کنندگان هسته ای ایران و گروه 1+5 که از پنجم فروردین برای رایزنی در مورد رسیدن به توافق هسته ای به شهر لوزان سوئیس سفر کرده بودند، روز 13 فروردین توانستند چارچوب کلی توافق جامع هسته ای را طی بیانیه ای مشترک اعلام کنند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =