عربستان بزودی با مشکلات داخلی دست به گریبان می شود احمد نقیب زاده استاد دانشگاه تهران در گفت وگویی به بررسی تحولات منطقه پرداخت. او معتقد است :عربستان هرگز به فناوری هسته ای دست پیدا نخواهد کرد زیرا چنین دانش و پشتکاری در این منطقه فقط و فقط کار ایرانیان است.

نقیب زاده معتقد است: برعکس بزودی با مشکلات داخلی دست به گریبان می شود و با افزایش نقش ایران در منطقه جایی برای عربستان که تا این ساعت آمریکاییها به دلیل ترس از ایران از آن حمایت کرده اند باقی نمی ماند. کشورهای جنوب خلیج فارس دچار گریز سرمایه شده و بنادر جنوبی ایران رونق آنها را به خود اختصاص خواهند داد. مهم این است که ایران وارد باشگاه اتمی جهان شده و جامعه بین المللی هم چاره ای جز پذیرش این واقعیت تلخ ندارد. حالا با قدرت بر سر میز مذاکره می رود.

آخرین سرنوشت حادثه فرودگاه عربستان


قشقاوی در این دیدار مسئول عالیرتبه سعودی در پاسخ به پیگیری های سفیر ایران اظهار نمود : اتفاقی که افتاد مایه تأسف شدید ما و خجالت آور می باشد .
وی گفت : مرتکبین این عمل غیر انسانی و ناشایست هم اکنون در زندان به سر می برند و پرونده نزد مدعی العموم می باشد .
این مقام مسئول در ادامه قول داد : ما جز به اشد مجازات آنها هرگز رضایت نخواهیم داد و شما را در جریان موعد آن قرار خواهیم داد تا خانواده قربانیان از نزدیک شاهد آن باشند .
شایان ذکر است در ملاقات مشابه دیگری ، صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران با معاون وزیر خارجه عربستان ، وی نیز با حیوانی خواندن عمل انجام شده گفت : وزارت خارجه عربستان نیز به نوبه خود خواستار اشد مجازات در صدور حکم برای این دو مجرم سعودی می باشد .


رضایی به سپاه بازگشته است؟


رضایی همچنین درخصوص گمانه زنیها درباره بازگشتش به سپاه پاسداران گفت: من سرباز نظام و ولایت هستم و هرجا رهبری تعیین کند خدمت خواهم کرد اما آنچه فعلا مطرح شده این بود که تجربیاتم را در اختیار نسلهای جدید سپاه قرار دهم و بحث دیگری مطرح نیست.


نظر رهبری در خصوص عمره مفرده

حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بهمن سال 1385 در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در بیانات مهمی فرمودند:«اگر از من سؤال کنند کسی ثروتی تولید کند برای اینکه بیست نفر یا صد نفر انسان را که زندگیشان سرشار از محرومیت است، به نوا برساند، یا مثلاً فرض بفرمایید که پنجاه نفر را که در فلان شهر زندگی میکنند و در آرزوی یک بار زیارت قبر مطهر علی‌بن‌موسیالرضا در حسرتند و نتوانستند بروند، اینها را با ثروتش به زیارت ببرد، این بهتر است یا با همین پولی که میخواهد با آن تولید ثروت کند، ده سال پشت سر هم عمره برود، بنده به طور قطع و یقین و بدون هیچ تردید خواهم گفت اولی مقدم است. حالا هر سال عمره نرود. تولید ثروت فینفسه ممدوح است؛ اگر با نیت کمک باشد، آن وقت حسنه‌ی الهی هم هست؛ اجر الهی و اخروی هم دارد.»

نقد مجدد اصلاح طلبانه به سیاست داخلی دولت روحانی


رسول منتجب‌نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با انتقاد از عملکرد دولت در مسئله سیاست داخلی گفته: معتقد هستم که در وزارت کشور باید یک خانه‌تکانی حسابی انجام شود. استاندارها جابه‌جا شوند، آنهایی که ضعیف عمل کرده‌اند، مقبول و دلبسته به مخالفان دولت بوده‌اند، در پشت صحنه با مخالفان و منتقدان دولت جلسه و نشست برگزار می‌کرده‌اند و آنها را تقویت کرده‌اند را شجاعانه تعویض کنند. چه ضرورت و الزامی وجود دارد، استانداری که نمی‌تواند سیاست‌های دولت را اجرایی کند برای آن هزینه بپردازد. همچنین در مورد فرماندارها باید یک پالایش حسابی انجام شود.

حضور زوج بازیگر در تجمع مقابل سفارت عربستان


جمع زیادی از مردم تهران پیش از ظهر امروز شنبه با حضور در مقابل سفارت عربستان، نسبت به تعرض به 2 نوجوان ایرانی توسط 2 مامور پلیس عربستان سعودی اعتراض کرده و خواستار مجازات عاملان این اقدام شنیع شدند. در میان تجمع کنندگان امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی از بازیگران سینما و تلویزیون نیز حضور داشتند.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =