نسیم آنلاین نوشت:

مولاوردی گفت: اقتصاد مقاومتی در آغاز راه است و همچنان باید در دستور کار دستگاه‎ها باشد. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان وخانواده گفت: نمی‎توانیم مطمئن شویم با گذشت یک سال تمام سیاست‎های اقتصاد مقاومتی به اجرا در آمده. سازو کار ارتقای زنان در جامعه فراهم شده است.

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‎جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص عملکرد دستگاه‌‎ها نسبت به اجرای اقتصاد مقاومتی پس از ابلاغ سیاست‎های کلی نظام در این بخش گفت: در واقع اقتصاد مقاومتی در ابتدای مسیر خود قرار گرفته است و بر همین مبنا همچنان باید مد نظر و در دستور کار دستگاه‎های مختلف و زیربط قرار داشته باشد.

او با اشاره به گذشت یک سال از ابلاغ سیاست‎های مربوط به اقتصاد مقاومتی و سالی که در آن به این مقوله توجه زیادی داده شده بود گفت: نمی‎توانیم مطمئن شویم که با گذشت یک سال، تمام سیاست‎های اقتصاد مقاومتی به اجرا در آمده است.

معاون رئیس‎جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با ابلاغ سیاست‎های کلی در زمینه اقتصاد مقاومتی تقسیم کار لازم در این بخش بین دستگاه‎های مختلف صورت گرفته است.

مولاوردی ضمن مورد تاکید قرار دادن لزوم ارتقای جایگاه زنان در برنامه ششم توسعه گفت: سازوکارها و زمینه‌های رسیدن به این هدف فراهم شده است.

او در همین راستا گفت: امیدواریم بتوانیم با بهره گیری مناسب از این فرصت برای اعمال دیدگاه‌های مربوط به حفظ و ارتقای جایگاه زنان و خانواده در برنامه ششم توسعه قدم‌های درستی را برداریم.

معاون رئیس‎جمهور در امور زنان و خانواده توانمندسازی اقتصادی و سیاسی زنان را برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز 20 ساله حائز اهمیت دانست و گفت: علیرغم حضور و نقش مهم زنان در بازارکار هنوز به جایگاه شایسته ای که باید به آن برسیم دست پیدا نکرده ایم.

او در پایان با بیان اینکه زنان هنوز به عنوان عامل نامرئی توسعه در نظر گرفته می شوند، گفت: در حال حاضر سهمی که زنان امروز در جامعه از آن برخوردار هستند متناسب با نقش آفرینی آنان نیست.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =