نسیم آنلاین نوشت:

مدیر عامل شرکت هواپیمایی سپاهان گفت: درحال حاضرآنتونوف ۱۴۰ اجازه پرواز ندارد. پرویز اشتریانگفت: سازمان هواپیمایی کشوری مسئول بررسی و اعلام نتیجه سانحه سقوط آنتونوف است. خط تولید آنتونوف در شرکت هواپیماهی "هسا" متوقف نشده . هواپیمای سانحه دیده مجهز به موتور پایه هلی کوپتر بود.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی سپاهان تایید کرد که موتور نصب شده روی هواپیمای آنتونوف سانحه دیده، از نوع"تی وی تری" پایه هلی کوپتر بوده و گفت که در دنیا پنج نوع هواپیما وجود دارد که از موتور پایه هلی کوپتر استفاده می کنند.

"یک فروند هواپیمای آنتونوف 140 متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که با 48 سرنشین، 19 مردادماه سال جاری، تهران را به مقصد طبس ترک گفت هر چند که اندک مدتی پس از برخاستن ، در شهرک فرهنگیان آزادی سقوط کرده و طبق گزارش ها، 39 سرنشین آن در دم جان باختند.

از همان ایام بازارگمانه زنی پیرامون یافتن علل سقوط هواپیمای آنتونوف 140 به سوژه داغ رسانه مبدل گشته و دست اندرکاران امر نیز هریک به زعم خویش، علتی را عامل اصلی سقوط جلوه داده اند.

البته، از کارافتادن موتور هواپیما به دلیل گرمای شدید، ارتفاع فرودگاه مهرآباد از سطح دریا و عدم آگاهی خلبان از خاموش شدن ناگهانی موتور هواپیما از مهمترین ادله هایی بود که درصدر رسانه ها جاخوش کرد."

با این اوصاف،"پرویز اشتریان" توضیح داد که در دنیا برای هر هواپیما یک موتور مختص آن پرنده نمی سازند زیرا، از لحاظ اقتصادی فاقد صرفه بوده و گفت که در هواپیماهای غربی هم از موتور پایه هلی کوپتر بهره می گیرند.

او ، با بیان اینکه موتور پایه هلی کوپتر پس از بهینه سازی و اخذگواهینامه استاندارد و پرواز بر روی هواپیما نصب می شود، گفت که موتور"تی وی تری" برروی هلی کوپتر از نوع "میل" یک و نیم میلیون ساعت پرواز موفق داشته است. وی ادامه داد: این نوع موتور ممنوعیتی از نظر استاندارد پروازی نداشته و ب اتغییرات بر روی هواپیمای آنتونوف هم نصب می شود.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی سپاهان، با تاکید بر ادامه تولید هواپیمای آنتونوف 140 گفت که شرکت هواپیمایی سپاهان دارای چهار فروند از این نوع هواپیما بوده که یک فروند آن در سانحه سال گذشته از بین رفت.

او گفت که خط تولید آنتونوف در شرکت هواپیماهی "هسا" متوقف نشده است، ادامه داد که هرساله سه فروند از این نوع هواپیما تولید می شد که در سال گذشته ، دو فروند از نوع هواپیمای آنتونوف 140 تولید شده است.

اشتریان به سقوط هواپیمای آنتونوف درسال گذشته اشاره داشت و گفت شرکت سپاهان پیگیر علت سقوط این هواپیما بوده هر چند که طبق قانون سازمان هواپیمایی کشوری مسئول بررسی و اعلام نتیجه علت سانحه است.

او گفت که هواپیمای آنتونوف مجوز استاندارد را دارا بوده و درحال حاضر هم در یاکتی روسیه، مسکو و اکراین هم پرواز می کند.

به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی سپاهان، در حال حاضر پرواز آنتونوف 140 تا حصول نتیجه و بررسی علل سقوط آنتونوف در سال گذشته ممنوع بوده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    11 0
    ممکنه توضیح دهند در غرب چه هواپیماهایی از موتور پایه هلیکوپتراستفاده میکنند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    7 0
    ببخشید همین شرکت های سازنده هواپیما ها غربی برای هر مدل و کلاس از هواپیما یک موتور طراحی می کنند