۰ نفر
۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

سایت صدای اقتصاد نوشت:

بازار طلا و ارز هفته پر نوسانی را پشت سر گذاشت اما این نوسانات دامنه گسترده ای نداشت تا تغییرات قیمت دلار و سکه به عنوان شاخص ترین ابزار سرمایه گذاری در بازار طلا و ارز تغییرات اندکی را تجره کرده باشند.

این هفته با وجود آنکه بازار فعالیت خود را تحت تاثیر تفاهم هسته ای آغاز کرد، در ادامه خیلی زود از هیجانات فاصله گرفت و به طور منطقی فعالیت خود را ادامه داد.

پیش از آغاز هفته جدید، قیمت دلار 3 هزار و 280 تومان بود. در طول هفته گذشته ابتدا دلار تا 3 هزار و 170 تومان پایین آمد، سپس تا 3 هزار و 320 تومان افزایش یافت و در نهایت به 3 هزار و 290 تومان رسید تا تنها 10 هزار تومان نسبت به گذشته افزایش یافته باشد.

دارندگان دلار در این هفته سود و زیان خاصی را تجربه نکردند تا بازدهی بازار در این هفته نزدیک به صفر باشد.

قیمت سکه اما در این هفته از 936 هزار تومان به 951 هزار تومان صعود کرد تا هم به افزایش قیمت طلا در باازارهای جهانی و هم به افزایش تقاضا برای روز مادر واکنش نشان داده باشد.

این ارقام نشان می دهد که بازدهی 1.6 درصدی در بازار سکه به دست آمده است و دارندگان آن در طول هفته گذشته به این میزان سود کرده اند.

هر 10 میلیون تومان سرمایه گذاری در بازار سکه طی هفته گذشته 160 هزار تومان سود حاصل کرده است اما همچنان رکورد سودآوری در هفته گذشته با بازدهی 7.5 درصد در اختیار بازار سرمایه است.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =