ایسنا نوشت:

مشمولانی که برای پرداخت جریمه ریالی ثبت‌نام کرده بودند، باید توجه داشته باشند که اطلاع‌رسانی در این خصوص طی یکی دو هفته آینده انجام خواهد شد.

از نیمه بهمن ماه سال گذشته که پروسه آغاز ثبت نام مشمولان دارای هشت سال غیبت و بیشتر از آن برای پرداخت جریمه ریالی به جای انجام خدمت سربازی آغاز شد، بیش از 270 هزار متقاضی تا پایان مهلت مقرر یعنی پایان اسفندماه 93 ثبت نام کردند.

پس از آن نیز مهلت جدیدی برای ثبت نام اعلام نشد و فرآیند احراز صلاحیت و بررسی واجدین شرایط در دستور کار قرار گرفت که تا کنون نیز این روند از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا و با همکاری وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و ... ادامه دارد و آنطور که سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا به ایسنا گفته بود؛ پس از پایان بررسی‌ها مراحل مختلف ادامه روند رسیدگی و دریافت کارت از طریق پیامک به واجدین شرایط و متقاضیان اطلاع داده خواهد شد.

با گذشت 20 روز از آغاز سال جدید، برخی از مخاطبان در تماس با خبرگزاری درباره نحوه رسیدگی به درخواست‌شان و جزئیات بیشتر از آن، سوالاتی را مطرح کرده بودند؛ این دسته از افراد باید توجه داشته باشند که طی هفته آینده جزئیات این امر از سوی مسوولان مربوطه سربازی اطلاع رسانی خواهد شد. بنابراین لازم است که این دسته از افراد از مراجعه حضوری به سازمان وظیفه عمومی ناجا، رده‌های وظیفه عمومی استان‌ها و دفاتر پلیس+10 خودداری کرده و در نظر داشته باشند که هرنوع تغییر و نتیجه بررسی‌ها از طریق پیامک به مخاطبان اطلاع داده خواهد شد.

موضوع دیگر نیز سودجویی احتمالی برخی از افراد فرصت طلب است که ممکن است با طرح ادعاهایی اقدام به اخاذی از شهروندان و متقاضیان طرح جریمه ریالی سربازی کنند، موضوعی که پلیس نیز اعلام کرده که با چنین افرادی برخورد خواهد کرد و شهروندان نیز توجه داشته باشند که به چنین وعده‌های پوچ و بی‌اساس توجه نکنند و بدانند که چنین اداعایی کذب بوده و صلاحیت ثبت نام کنندگان تنها از طریق بانک اطلاعاتی مشمولان و اطلاعات دیگر نهادها و دستگاه‌های مربوطه احراز خواهد شد.

مخاطبان می‌توانند سوالات و ابهامات خود پیرامون اجرای این طرح را در بخش نظرات همین خبر درج کنند تا از مسولان حوزه سربازی پیگیری شود.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hamid A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    22 7
    حالا که اینهمه سرباز هست، چرا باید 21 ماه باشه؟ چرا همون 18 ماه قبلی نمی کنید؟ چرا تو این مملکت هرچی میره روش دیگه پایین نمیاد؟؟؟؟ اینهمه غایب رو با پول معاف میکنین، 2 ماه کم کردن سربازی حتی با پول خواسته زیادی نیست.
  • یوسف IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    من مقطع پیش دانشگاهی را در سال 84 گذرانده ام و پس از قبولی در دانشگاه، قبل از شهریور 93 از تحصیل در دوره کارشناسی انصراف داده ام و دقیقا 100 واحد پاس کرده بودم. قانون پرداخت جریمه ریالی شامل حال من می شود یا نه؟