خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

بیش از 100 هزار ایتالیایی از طرح برگزاری همه پرسی در مورد خروج کشورشان از منطقه یورو حمایت کردند.
طرفداران خروج ایتالیا از منطقه یورو بیش از 100 هزار امضا درخصوص برگزاری این همه پرسی جمع آوری کردند و این بدان معناست که این طرح قابل ارائه به پارلمان این کشور است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیه‌گو دسترو سخنگوی جنبش پنج ستاره ایتالیا گفت : « براساس قانون اساسی کشور، برای اجرای یک طرح لازم است 50 هزار امضا جمع آوری شود، ما خیلی بیشتر از این سطح امضا جمع آوری کرده ایم و نمی خواهیم کار خود را متوقف کنیم. ماه مه 2015 به منظور اصلاح قانون اساسی و امکان برگزاری همه پرسی، ما این طرح را به پارلمان ارائه خواهیم کرد. مردم ایتالیا دسامبر 2015 در این همه پرسی نظر خود را اعلام خواهند کرد.»
بپه گریلو، رهبر حزب جنبش پنج ستاره، 12 اکتبر 2014 پیشنهاد داد درخصوص خروج ایتالیا از منطقه یورو همه پرسی برگزار شود.
وی گفت : « برای خارج شدن از این کابوس ورشکستگی و پیشگیری از دچار شدن به سرنوشت یونان، باید حاکمیت پولی را به ایتالیا بازگرداند.»
براساس تازه ترین نظرسنجی ها که اوایل آوریل برگزار شد، جنبش پنج ستاره پس از حزب دموکراتیک دومین جناح سیاسی قدرتمند ایتالیا به شمار می رود.
ایتالیا در شرایط اقتصادی دشواری قرار دارد. میزان بیکاری در این کشور به 12.7 درصد رسیده و تولید صنعتی این کشور نیز طی 10 سال گذشته، 26 درصد کاهش یافته است. تنها در سال 2014، 125 هزار ایتالیایی بین 25 تا 40 ساله خاک این کشور را ترک کرده اند. بدهی های عمومی این کشور همچنان در سطح بالایی قرار دارد و از 2160 میلیارد یورو فراتر رفته و به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است.
کارلو سیبیلیا، عضو جنبش پنج ستاره گفت : « ایتالیا ظرف 30 سال 3100 میلیارد یورو بهره بدهی های عمومی پرداخته است. این افتضاح است، دولت قادر به تامین مالی توسعه اقتصادی کشور و برنامه های اجتماعی نیست.»
وی افزود : « در بین دیگر کشورهای منطقه یورو، تنها آلمان است که از شرایط کنونی بهره می برد. در حالی که شرایط اقتصادی در دیگر کشورها و پیش از همه، کشورهای حاشیه دریای مدیترانه (اسپانیا، ایتالیا، یونان و همچنین فرانسه) همچنان رو به وخامت است.»
منطقه یورو از 19 کشور عضو اتحادیه اروپا تشکیل شده است که قدرت پولی خود را به بانک مرکزی اروپا منتقل کرده اند و سیاست های پولی این کشورها از سوی بانک مرکزی اروپا تعیین می شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =