وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال 94 رتبه بندی معلمین اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علی اصغر فانی فانی، در دیدار با فرهنگیان منطقه اردستان، زواره و مهاباد ضمن یاد و خاطره دو شهید فرهنگی شهید رجایی و باهنر گفت: تعلیم و تربیت کار مهمی است همچنان که بنیانگذار جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بحث تعلیم و تربیت تاکید داشته اند .

وی گفت: آموزش و پرورش کارکرد مشترکی دارند یکی از آنها تربیت نیروی انسانی که زیرساخت تعلیم و تربیت را تشکیل می دهد. اگر در بحث هسته ای موفقیتی را حاصل شده ایم حاصل تلاش دانش آموزانی بوده است که در این حوزه فعالیت داشته اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش زیر ساخت منابع انسانی هر جامعه را تشکیل می دهد و خروجی های این زیرساختها ورودی های آموزش عالی هستند. آموزش و پرورش زیر ساخت توسعه پایدار را تشکیل می دهد ویکی از کارکردها و شاخص های آموزش و پرورش است .

او گفت: رویکرد اصلی آموزش و پرورش در دولت یازدهم کیفیت بخشی است و باید برای این کیفیت بخشی فضا و امکانات را فراهم کنیم. اجرای سند تحول نظام آموزشی ده سال طراحی و تصویب آن طول کشید و به عنوان یک تکلیف در آموزش وپرورش است.

فانی گفت: سند تحول نظام آموزش و پرورش زیر ساخت برنامه توسعه ششم آموزش و پرورش است و در این مدت ما در خدمت آموزش و پرورش بوده ایم موفق شده ایم نقشه اجرای سند تحول را تکمیل کنیم. کمیته در آموزش و پرورش تشکیل شده است به نام کمیته مناطق کمتر توسعه یافته که باید شاخص های مناطق کمتر توسعه را یافته و آنها را ترمیم کنیم .

او گفت: 110 مدرسه تک دانش آموزی در کشور داریم، به قریب 5 هزار مدرسه کمتر از 5 دانش آموزی را داریم که این نشان دهنده این است که در دولت یازدهم بخصوص در دوره ابتدایی اصرار داریم که هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نشود. روستا مرکزی و مدارس شبانه روزی از سیاست های ما است. و در حال حاضر بیش از 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی در حال تحصیل هستند .

فانی در ادامه گفت: اعتباری را برای ایام و ذهاب دانش آموزان روستا مرکزی اختصاص داده ایم که امیدواریم بتوانیم خواسته های دانش آموزان را خواستار باشیم .

وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام نیرو در آموزش و پرورش تعطیل نشده است و دانشگاه پردیس در حال حاضر در حا ل پرورش نیروی انسانی و معلم است. یکی دیگر از سیاستهای ما پذیرش فرزندان فرهنگی در آموزش و پرورش می باشد .

وی گفت: در تلاش هستیم تبعیض هایی که میان آموزش و پرورش و دیگر ارگانها وجود دارد بتدریج حل شود یکی از آنها بالا بردن 14 درصد که به حقوق اضافه شد و دیگری امتیاز فرهنگیان در محاسبه حقوق 800 بوده است که به 1500 افزایش پیدا کرده است .

فانی بیان کرد: رتبه بندی معلمان یکی دیگر از اهداف سیاستهای آموزش و پرورش است . لازم است وقتی به دنبال آموزش و پرورش توسعه یافته هستیم، همکار فرهنگی از بهترین روش تدریس، فناوری روز، تحقیق و پژوهش برخوردار باشد و در این زمینه شایستگی های معلم را افزایش دهیم .

وی افزود: با رتبه بندی انگیزه معلمان افزایش پیدا خواهد کرد و در سال 94 رتبه بندی معلمین اجرا خواهد شد در رتبه بندی معلمین شاخص هایی که تعیین می کنیم مستقیما به وظایف معلمین باز میگردند.

وی در مورد پژوهش سراهای دانش آموزی گفت : یکی از محل هایی که دانشمندان آینده کشور را تامین می کند پژوهش سراها هستند و تا پایان دولت یازدهم هر منطقه باید حداقل یک پژوهش سرا داشته باشد .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    16 0
    اگه مردی نگارش احکام 94 را منتشر کنید ببینید فوق العاده شغل 1300 شده نه 1500
  • بی نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    23 2
    اقای وزیر لطفا با فرهنگیان بازی نکن که رتبه بندی تو هیچ دردی دوا نمی کند پوچ است همکاران فرهنگی این شعار دولت یازدهم را باور نکنید
  • مهرداد رحیمی A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    21 0
    با سلام از آقای فانی سوال بپرسید معیارهایی که برای طرح رتبه بندی معلمان در نظر گرفته اید از جمله کارت صلاحیت معلم و آزمون از منابع نامشخص یعنی چه؟ معلمی که 18 سال سابقه دارد چه امتحانی باید بدهد این با کدام طرح رتبه بندی سازگاری دارد یا چاپ مقاله آموزش و پرورش چند نشریه تخصصی عمرانی برقی مکانیکی دارد که مقالات در آن چاپ شود چرا طرح کارشناسی نمی شود ؟
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    17 0
    کاش بین شاغل وبازنشسته در افزایش حقوق فرقی نباشه
  • حبیب A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    21 1
    اولا افزایش 14 درصد تنها مختص فرهنگیان نیست که آن را بعنوان منتی برای فرهنگیان می نامند و در این زمینه باید بدانید که چون مقرری ماه اول تنها از فرهنگیان کم میشود پس افزایش حقوق معلم ها 14 درصد نیست بلکه حدود 12 درصد میشودثانیا بند فوق العاده شغل برای لیسانس باید 1500 و برای فوق لیسانس و دکترا 2000 باشد که قبلا برای همه 800 بود و الان شده 1300 که وزیر میگوید شده 1500پس تبعیضشان ادامه دارد اجرای طرح رتبه بندی هیچ کمکی به معیشت فرهنگیان نمیکند چون اولا شامل همه ی فرهنگیان نمیشود و اگر هم بشود شامل رتبه اول میشوند که تاثیر آن بسیار جزیی است کمی حقوق معلم ها با این حرف ها و سیاه نمایی برطرف نمیشود
  • مهرداد A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    24 0
    آقا یکی نیست به این بگه چرااین همه دروغ میگی؟ امتیاز فوق العاده شغل از 800به 1300رسیده اونم فقط واسه معلمهایی که 24ساعت تدریس دارن.اضافه حقوق نمیخوایم اعصابمونو به هم نریز آقای فانی
  • معلم RO ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    15 1
    امیدوارم نظام رتبه بندی معلمان مثل 20 درصد افزایش برای معلمان ابتدایی بعد عمر سه ماهش فانی نشه با حکمهای سال جدید 20 درصد افزایش برای معلمان ابتدایی که اینهمه سر وصدا راه انداختن وکلی سر معلمای ابتدایی منت گذاشتن در قسمت فوق العاده شغل بود که وزیر محترم فرمودن امتیاز از 800 به 1500 رسیده برای همه معلما اجرا شده البته برا معاونین ودبیرای متوسطه امتیازشون 1300 که اختلاف معلمین ابتدایی با بقیه می شود 22هزار تومان نه 20 درصد اونم خواهشا حذف کنید که منتی سر معلمای ابتدایی نباشه.
  • مهدی A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    19 0
    میگه 14 درصد به حقوق معلمان اضاف کردم مگه دیگر ادارات اضاف نشده یا اصلا نمیخاسته بشه
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    27 0
    1500 فقط مربوط به کارمندان اداری است و معلمان امتیاز 1300را شامل شده اند بهتره وزیر محترم با اطلاعات کاملتری صحبت کنند
  • ابی A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    30 1
    آقای وزیر لطف کن قبل از اجرای هر طرحی آموزش وپرورش رو ترک کن
  • سجاد IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    34 1
    انلاین تو رو خدا سانسور نکن ،ما معلمین رتبه بندی نمی خواهیم ،خواسته ما برابر سازی حقوق و مزایا با کارمندان ارگان های دیگر است.
  • ناشناس A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    22 0
    1500 فقط برای مدیران بود سایر فرهنگیان 1300 بود 70 هزارتومان واقعا خسته نباشید ما که رفتیم جز مرفین بی درد....
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    22 0
    مخوای چکار کنی فانی جون من که دارم از آموزش وپرورش ناامید میشم و میرم بیچاره معلما
  • یه معلم فقیر US ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    23 0
    فانی بیان کرد: لازم است وقتی به دنبال آموزش و پرورش توسعه یافته هستیم، همکار فرهنگی از بهترین روش تدریس، فناوری روز، تحقیق و پژوهش برخوردار باشد و در این زمینه شایستگی های معلم را افزایش دهیم . آیا به دنبال بهترین زندگی برای معلم هم هستید؟؟ آیا با اضافه شدن 160 الی 600 هزار تومان انگیزه ایجاد می شود؟؟
  • بی نام US ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    31 0
    اینجاش خیلی جالبه: یکی از آنها رفع تبعیض بالا بردن 14 درصد که به حقوق اضافه شد آقا خواب تشریف دارن این مبلغ و حتی در برخی مواقع بیشتر از آن در تمامی وزارت خانه ها اعمال شده بیدار شو وزیر
  • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    37 0
    مرد ناحسابی این که مال همه کارمندان بوده حالا بعد ی سال دادید منت میزارید
  • معلم A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    51 0
    از کی تا حالا افزایش ۱۴ درصدی سال جدید در جهت همسان سازی حقوق با سایر کارمنداست؟ وزیری که طرز فکرش این باشه رتبه بندیش معلومه
  • مهربان توسی A1 ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    22 1
    اقای وزیر تا دیروز میگفتید رتبه بندی تا اسفند میاد مجلس امروز میگید تا شهریور شاید شهریور بگید بودجه نداریم باشه فروردین95 و... من معلم مشکل معیشت و منزلت دارم و ب شما در وزارت متاسفانه نمره قبولی نمیدهم
  • بی نام A1 ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    20 4
    با سلام امیدوارم طرح رتبه بندی در افزایش حقوق بازنشستگان هم اجرا شود وبین شاغل وبا نشسته تبعیض نباشد
  • معلم A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
    12 1
    واقعیت اینه که اگر همین الان حقوق ما رو 100 درصد اضافه کنید باز به دو تومن نمیرسه آقا ایها الناس ما از پایه حقوقمون ضعیفه اول حقوق ما رو با سایر کارمندان یکی کنید بعد هر کار دوست داشتید انجام بدید ضمنا 14 درصد مال تورم کشوره و به همه دادن اگه راست میگفتید اول حقوق نما رو هماهنگ کنید بعد 14 درصد میزدید تازه من با فوق لیسانس 1300 هستم دروغ چرا
  • دبیر A1 ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    8 0
    چرا یک دبیر حقوقش کمتر از مستخدم و دفتر دار مدرسه است ؟