تسنیم نوشت:

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت که آمریکا باید مذاکره مستقیم با ایران را متوقف کند و از دولت آمریکا خواست تا موضع مذاکراتی سختگیرانه تری را در قبال برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کند.

ایهود باراک نخست وزیر سابق اسرائیل از آمریکا خواست تا ضمن اتخاذ موضع سرسختانه تر در مذاکرات هسته‌ای با ایران، به تهران این اولتیماتوم را بدهد که کل برنامه هسته ای خود را برچیند.

ایهود باراک در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: آمریکا باید مذاکره مستقیم با ایران را متوقف کرده و یک پیام روشن را ارسال کند.

او ضمن کم اهمیت جلوه دادن ترس و واهمه مربوط به این مساله که یک حمله نظامی به ایران منجر به یک جنگ تمام عیار خواهد شد، گفت: عملیات نظامی علیه ایران بیشتر شبیه ترور اسامه بن لادن است تا جنگ عراق و این عملیات می تواند یک شبه انجام شود.

نخست وزیر سابق اسرائیل گفت: این آخرین لحظه برای قدرت های جهانی است تا در برابر ایران با قاطعیت ایستادگی کنند و موضعی را اتخاذ کند تا ایران در نهایت درک کند که یا باید برنامه هسته ای خود را برچیند یا با گزینه دیگر روبرو خواهد شد.

باراک گفت: من فکر می کنم که واقعا به یک پیام روشن نیاز است. هنوز زیاد دیر نشده است تا یک فرستاده معتبر از سوی رئیس جمهور برای رهبران ایران اعزام شود و پشت درهای بسته به آنه بگوید: آقایان، ما کاملا شما را درک می کنیم، ما قصد شرمسار کردن شما را نداریم، ما قصد تحقیر کردن شما را نداریم، ولی شما باید درک کنید: یا باید همه برنامه هسته ای نظامی خود را متوقف کنید یا با گزینه دیگر روبرو خواهید شد.

نخست وزیر سابق اسرائیل در ادامه گفت: دلیل اینکه ایرانی ها اینجا هستند دقیقا این واقعیت است که آنها از تحریم ها رنج می برند.

او با رد اظهارات مقام های آمریکایی در خصوص اینکه جنگ تنها جایگزین برای مساله هسته‌ای ایران خواهد بود، گفت: حمله نظامی علیه ایران نیز به آن اندازه که باراک اوباما اعلام کرده پر هزینه نخواهد بود. اکنون دولت آمریکا از واژه جنگ استفاده می کند و مردم شاید فکر می کنند که چیزی شبیه جنگ عراق یا جنگ افغانستان خواهد بود.

ایهود باراک گفت: از نظر فنی، پنتاگون و نیروهای مسلح آمریکا که تحت فرماندهی و دستور اوباما هستند، ابزارهای بسیار موثری برای از بین بردن برنامه هسته‌ای نظامی ایران در مدتی از یک شب را دارند. در یک عملیات که بسیار شبیه به کشتن اسامه بن لادن است و چیزی که باید درک شود این است که ایرانی ها کاری غیر از حمله به اسرائیل نمی توانند انجام دهند.

او در پایان گفت: همه ما راهکاری را ترجیح می دهیم که از طریق مذاکره باشد ولی برای مذاکره طرف مقابل باید درک کند و به طور کامل معتقد باشد که اگر درخواست‌های واقعی مربوط به خارج کردن کل ذخایر اورانیوم غنی شده به خارج از ایران، بستن تاسیسات زیرزمین هسته‌ای فردو و متوقف کردن همه برنامه های نظامی هسته‌ای را عملی نکند، با گزینه دیگر روبرو خواهد شد.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمنده A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    23 6
    زنده بادجمهوری اسلامی ایران و پاینده باد رهبر عزیزمان امام خامنه ای . ترس ووحشت درگفتار جلادان صهیونیست موج می زند.