خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

جنگنده های عملیات طوفان قاطعیت برای نخستین بار یک پایگاه نظامی را در جنوب شرق یمن بمباران کردند.
شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: جنگنده های عربستان سعودی برای نخستین بار دو بار پایگاه نظامی العتق در استان شبوه جنوب شرق یمن را بمباران کردند. علت هدف قرار دادن العتق حمایت نظامیان این پایگاه از حوثی ها قلمداد شده است.
این در حالی است که هشت شبه نظامی طرفدار گروه الحوثی و چهار تن از شبه نظامیان مخالف این گروه در درگیری های عدن کشته شدند.
منابع محلی در عدن گفتند، شبه نظامیان طرفدار گروه الحوثی و افراد مسلح طرفدار علی عبد الله رئیس جمهور اسبق یمن در مناطق المعلا مستقر شدند.
فواز منصر گزارشگر این شبکه در یمن گفت: درگیری ها به طور روزانه میان طرفداران گوه الحوثی و مخالفان حضور آنها در عدن رخ می دهد.

وی افزود: واقعیت این است که درگیری ها در شهر عدن پس از ورود طرفداران گروه الحوثی و افراد مسلح نزدیک به علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن در اواخر ماه مارس گذشته به این شهر آغاز شد.
با وجود تسلط طرفداران گروه الحوثی به منطقه خور مکسر در مرکز شهر عدن و ورودی های زمینی این شهر، به علت مقاومت مخالفان آنها تا کنون نتوانستند به طور کامل بر عدن مسلط شوند.

درگیری شبه نظامیان طرفدار گروه الحوثی و افراد مسلح طرفدار علی عبد الله رئیس جمهور اسبق یمن با افراد مسلح مخالف آنها در شهرهای کریتر، المنصوره، دار سعد و المعلا در بیست و چهار ساعت گذشته به شدت ادامه داشت. این درگیری ها ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

طرفداران گروه الحوثی تا کنون نتوانستند در مناطق یاد شده پیشروی کنند. از این رو طرفداران حوثی ها با استفاده از تانک و خمپاره تلاش کردند مردم این مناطق را تحت فشار قرار دهند.

فواز منصر در ادامه گزارش گفت: مراکز اقتصادی و تجاری شهر عدن درگیری های روز گذشته به شدت آسیب دیدند.
وی در پایان گزارش خود گفت: سیلوی گندم منطقه المعلا به عنوان بزرگترین سیلوی یمن در درگیرهای دیروز آسیب دید و این مسئله موجب گسترش فاجعه انسانی در این کشور خواهد شد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =