حدود سیصد زائر عمره که ساعتی پیش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره 1516 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ترک کرده ‌بودند تا به زیارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت عربستان به اصفهان بازگشتند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که کادر پروازی بوئینگ 747 ایرانی یک ساعت از پرواز گذشته، در حوالی مرزهای هوایی عربستان متوجه شدند اجازه ورود به این کشور و فرود در جده را ندارند و ناچار به بازگشت به کشورمان شدند.


فک شیت فرانسوی صدای اسرائیل رادر آورد


گزارش یک روزنامه ی اسرائیلی نشان می دهد برگه ای که فرانسوی ها درباره ی فکت شیت از تفاهم هسته ای تهیه کردند با فکت شیت ( برگه نکات کلیدی ) قید شده در برگه ی آمریکایی ها تفاوت دارد.

به گزارش انتخاب ؛ وبگاه نشریه ی تایمز آو اسرائیل در گزارشی نوشت: فکت شیت (برگه نکات کلیدی) فرانسه درباره ی تفاهم هسته ای ایران با پنج بعلاوه ی یک با برگه ی فکت شیت که آمریکایی ها منتشر کردند، تفاوت دارد.

برگه ی فکت شیت فرانسه در مورد استفاده از سانتریفوژ و تحقیق و توسعه با برگه ی فکت شیت که آمریکایی ها منتشر کردند ، تفاوت دارد و این امر باعث مطرح شدن پرسش های جدیدی شده است.

این سند داخلی در پاریس که روزنامه ی تایمز آو اسرائیل به آن دست یافته است همچنین نشان می دهد که بر سر تخفیف تحریم ها و دسترسی بازرسان نیز تناقضاتی دیده می شود.

سرنوشت حادثه شیراز چه شد؟

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از نهایی شدن گزارش حادثه شیراز و ارسال آن به روسای قوا خبر داد.

حسین ذوالفقاری با بیان اینکه گزارش حادثه شیراز نهایی و نتیجه کار برای روسای قوا ارسال شد، گفت: ما در این گزارش همه ابعاد کار اعم از زمینه‌های بروز این حادثه و مجموعه عوامل در رابطه با عملکرد دستگاه‌ها را بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه با شورای تامین استان جلساتی برگزار شد، گفت: در این جلسات هماهنگی‌هایی صورت گرفت و سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی نسبت به ارائه مدارک و مستندات اقدام و اسامی افراد شناخته شده را به دادستانی اعلام کردند.

 

عربستان به چه کسی خدمت می کند؟

یدیعوت آحارونوت در گزارشی صراحتاً اعلام می‌کند که جنگ عربستان سعودی در یمن در راستای منافع اسرائیل است و منافع مشترکی بین اسرائیل و عربستان سعودی و برخی دولت‌های خلیج‌فارس وجود دارد و این فرصت برای بهره‌ برداری استراتژی حیاتی امنیت رژیم اسرائیل به ‌وجود آمده است.


حرفهای وزیر دفاع درباره بازرسی از مراکز نظامی

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به بزرگ نمایی و برجسته سازی ادعاهای واهی رسانه‌های بیگانه درباره توافق لوزان توسط برخی از جراید داخلی، گفت: این گونه اقدامات نه تنها خدمت به منافع ملی به شمار نمی‌رود، بلکه زمینه را برای زیادخواهی دشمن فراهم می‌کند.

دهقان رصد هوشمندانه، نقد منصفانه و تذکر مشفقانه در ارتباط با مذاکرات هسته ای را امری مثبت ارزیابی و تصریح کرد: مجموعه تدابیر مقام معظم رهبری، راهبرد دولت و عزم تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در مسیری است که به طرف مقابل اجازه هیچ تحمیلی بر ملت ایران را نخواهد داد.


تقدیر از تلویزیون درباره مذاکرات هسته ای

پخش مستقیم کنفراس خبری تیم دیپلماسی هسته‌ای کشورمان در بدو ورود به کشور و برگزاری مصاحبه با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و مهدی عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای و سپس برگزاری سلسله مناظرات با هدف بررسی تفاهم لوزان از جمله فعالیت رسانه‌ای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بود که می‌تواند گام مهمی در حوزه اطلاع رسانی در این زمینه باشد.

اگرچه صدا و سیما در این روند با نقدهایی در ترجمه همزمان متن بیانیه سوئیس همراه شد، ولی در برآیند کلی باید به این نکته اذعان داشته باشیم که رسانه ملی تا حد قابل قبولی، پاسخگوی نیازمندی جامعه برای رفع عطش اخبار بعد از بیانیه سوئیس بود.

از دیگر ابتکارات رسانه ملی در اخبار هسته‌ای، اجازه به منتقدین بیانیه سوئیس بود که به صورت مناظره در شبکه خبر انجام گرفت و با استقبال وسیعی از سوی مخاطبین روبرو شد اگرچه این مناظره‌ها همراه با نقاط ضعفی بود که باید به آنها توجه شود، ماند عدم توجه به تخصص افراد در دعوت برای مباحث هسته‌ای، عدم توجه مهمانان به موضوع بحث، یکی نبودن تخصص دو طرف مناظره در مسئله هسته‌ای و ...

عقلانیت به جای احساس درسفر اردوغان به تهران

اردوغان به تهران سفر کرد با مقامات عالی رتبه ایران از جمله رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نیز دیدار کرد تا مشخص شود سیاست حاکمیت جمهوری اسلامی با برخی نمایندگان مجلس متفاوت است؛ این دیدارها برای منتقدان سیاست خارجی دولت روحانی یک پیام ویژه داشت و آنهم اینکه عرصه دیپلماسی جای آرمان گرایی و برخوردهای احساسی نیست. نمی‌شود در حالی که منطقه درگیر یک بحران امنیتی است ما به دلیل برداشت‌های احساسی از سیاست خارجی، خود را به بازیگری منفعل و تنها در منطقه خاورمیانه تبدیل کنیم.

بهار اصلاح طلبان در زمستان است

محمد رضا عارف در نشستی با بیان اینکه بهار اطلاح طلبان در زمستان امسال رخ می دهد بر ضرورت حضور موثر زنان در همه صحنه ها و مناسبات سیاسی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید از توانایی‌های زنان در همه سطوح استفاده شود. استفاده ابزاری از زنان در انتخابات های مختلف زیبنده جامعه اسلامی ما نیست.باید از ظرفیت‌های زنان نه فقط در حد شعار بلکه در عمل در کانون‌های قدرت و تصمیم گیری استفاده کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یکی از ارکان مهم تصمیم گیری در کشور مجلس شورای اسلامی است و زنان باید حضور موثری در این نهاد داشته باشند به همین دلیل انتخابات مجلس فرصت مناسبی است که زنان توانمند و نخبه کشورمان مشارکت جدی در این عرصه داشته باشند تا انشالله مجلس آینده با حضور قابل توجه زنان فرهیخته شکل بگیرد.

رایزنی ظریف با مقامات پاکستان

محمد جواد ظریف عصر چهارشنبه در بدو ورود به اسلام آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای برای کشور دوست و برادر پاکستان قائل است افزود: ایران به دنبال صلح و ثبات در منطقه است.

وی همچنین اظهار داشت: امروز متاسفانه هم ایران و هم پاکستان در معرض افراط و تروریسم قرار دارند و متاسفانه دوشنبه شب گذشته شاهد بودیم که تروریست ها تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را در جنوب شرق کشورمان به شهادت رساندند.

 

/212 17

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =