ظریف: موفقیت ما در مذاکرات هسته‌ای، موفقیت برادرانمان در منطقه نیز هست

ایسنا نوشت:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز(چهارشنبه) در سفر به عمان و دیدار با یوسف بن علوی همتای عمانی خود، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای به ویژه اوضاع یمن را مورد تبادل نظر قرار داد و گفت:موفقیت ما در مذاکرات هسته ای موفقیت برادرانمان در منطقه هست.

به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، ظریف دراین دیدار با اشاره به نقش بی بدیل دولت عمان در فراهم کردن زمینه های مناسب روند مذاکراتی برای پرداختن به موضوع هسته ای، تصریح کرد: موفقیت ما در این روند، موفقیت شما و سایر برادرانمان در منطقه نیز هست.

وی با استقبال از ایفای نقش از سوی کشور عمان در قضایای مهم منطقه ای از جمله مسایل مربوط به بحران یمن، حمایت جمهوری اسلامی ایران از این نقش و آمادگی کشورمان برای همکاری با عمان در این راستا را مورد تاکید قرارداد.

وزیر امور خارجه همچنین ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در یمن و ضرورت رسیدگی به آن به منظور جلوگیری از تشدید این وضعیت و همچنین ضرورت کمک رسانی به آوارگان و مجروحین یمن، ضرورت شکل گیری گفت و گوهای یمنی- یمنی و مسئولیت کلیه کشورها جهت تلاش برای بازگشت ثبات و آرامش به آن کشور را یادآور شد.

بن علوی نیز ضمن تبریک بمناسبت موفقیت بدست آمده در مذاکرات هسته ای در لوزان، تاکید کرد: موفقیت شما در حل و فصل موضوع هسته ای، آثار خوبی در منطقه خواهد داشت و زمینه ای برای استفاده سایر کشور ها از فناوری مسالمت آمیز هسته ای پدید خواهد آورد.

وزیر امور خارجه عمان با تصریح برحق مسلم ایران برای استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای، توافق سوئیس را دستاورد مهمی برای جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها دانست.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به تحولات یمن، گفت و گو را راه حل اصلی برای حل و فصل مشکلات آن کشور برشمرد و نسبت به تلاش های همه جانبه برای انجام گفت و گوهای منظم و هدفمند جهت بازگشت ثبات به یمن ابراز امیدواری کرد.

طرفین همچنین بر ضرورت ارتقاء مناسبات دو کشور ایران و عمان در حوزه های مختلف تاکید کردند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =