نسیم آنلاین نوشت:

قیمت جهانی نفت در نتیجه لغو تحریم ایران ۱۵ دلار کاهش می‌یابد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که لغو تحریم نفتی ایران می‌تواند پیش‌بینی این اداره از قیمت سال آینده نفت را تا ١٥ دلار کاهش دهد.

به نقل پاپایگاه خبری «فایننشیال پست»، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه چشم انداز کوتاه مدت خود که سه‌شنبه (١٨ فروردین ماه ٩٤) منتشر شد اعلام کرد که توافق هسته‌‌ای نهایی ایران و ٥+١ و افزایش صادرات نفت ایران می‌تواند پیش‌بینی این اداره از قیمت نفت در سال آینده میلادی را بین ٥ تا ١٥ دلار در هر بشکه کاهش دهد.

در این گزارش آمده است: اگر توافقنامه نهایی منجر به لغو صادرات نفتی ایران شود، آنگاه شاهد تغییر قابل توجه در پیش‌بینی عرضه، تقاضا و قیمت نفت خواهیم بود. اگرچه زمان‌بندی و ترتیب تعلیق تحریم‌ها هنوز قطعی نیست.
بر اساس این گزارش، ایران تا پایان سال ٢٠١٦ میلادی می‌تواند دست کم روزانه ٧٠٠ هزار بشکه به تولید نفت خود بیافزاید. این کشور در ماه مارس روزانه ٢,٨٥ میلیون بشکه نفت تولید کرد.

این گزارش همچنین با اشاره به آنکه ایران هم‌اکنون دست‌کم ٣٠ میلیون بشکه ذخیره نفتی در اختیار دارد، نوشت: با کمک این ذخایر، ممکن است بازارهای جهانی حتی پیش از افزایش قابل توجه تولید ایران، شاهد رشد صادرات نفتی این کشور باشند.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا که در واقع بخش آماری وزارت انرژی این کشور است، در گزارش اخیر خود بدون در نظر گرفتن افزایش عرضه نفت ایران، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و نفت خام برنت را برای سال آینده میلادی به ترتیب ٧٠ و ٧٥,٠٣ دلار برای هر بشکه پیش‌بینی کرده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهيل هوشداران A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    0 2
    "بيافزايد" يا "بيفزايد"؟ كداميك؟ تكليف خودت را مشخص كن