عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شواری اسلامی از دولت خواست آستانه نقد پذیری خود را در مقابل مجلس بالا ببرد تا بتوانند در تحقق شعار سال به نتایج مطلوبتری برسند.

حسین سُبحانی نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبر آنلاین، تعامل بین دولت و مجلس را ضروری دانست و گفت: شعاری که رهبری برای سال 94 مطرح کردند، یکی از نکات مهم و محوری برای موفقیت های ایران و باعث  افزایش همدلی و همزبانی دولت و مجلس می شود.

وی گفت: هم اکنون کشور ما در موقعیتی قرار دارد که همدلی و همزبانی بین دولت و ملت یک ضرورت محسوب می شود. هماهنگی و وحدت بین دولت و ملت باید بیشتر و همه در تحقق این شعار کمک کنند. یعنی خود دولت و ملت هم به معنای آحاد مردم باید در کنار یکدیگر باشند. در عین حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم جزو ملت می باشند، ما نماینگان با همدلی هر چه بیشتر با دولتمردان باید کمک کنیم، تا شرایط داخلی و اقتصادی کشور بهبود ببخشیم  تا توان حل مشکلات را داشته باشیم و بتوانیم در جهت توسعه و پیشرفت و مسائل معیشتی و اشتغال جوانان قدم برداریم.

سبحانی نیا در ادامه افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند در این زمینه  از تریبون رسمی مجلس استفاده کنند و در حمایت از دولت قدم های مثبت و سازنده و جهت دار بردارند. در این بین نمایندگان با ارائه راهنمایی و راه حل های درست  و منطقی به دولت می توانند  تاثیرگذار عمل کنند. به نظرمن باید یک تصویر مثبتی از همدلی و همزبانی از مجلس و دولت به مردم  ارائه دهیم تا به این گفته مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشیده شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی به مذاکرات هسته ای اخیر در لوزان اشاره کردو گفت: به این دلیل که دولت در شرایط و وضعیت خاص قرارد دارد، جا دارد تا از طرف مجلس به آن کمک شود. در حال حاضر بحث مذاکرات هسته ای و همچنین توافقات  وجود دارد. همه ما برآن هستیم که با وحدت و در این موضوع منافع کشور خود را حفظ کنیم تا روز به روز شاهد همدلی بین نماینگان مجلس و دولت باشیم.

وی در پایان تاکیدکرد:این نکته را نباید فراموش کرد، که حمایت های مجلس از دولت  باید به صورت منطقی انجام شود. و همچنین این حمایت به آن معنا نیست که در قبال همه اقدامات دولت سکوت کنیم و هیچگونه نقدی انجام نشود. بلکه همواره باید نقد های سازنده و مثبت باید صورت گیرد اما باید از نقد هایی که باعث می شود مورد سو استفاده بیگانگان قرار می گیرد، دور شویم. مردم هیچ گاه نباید، نقادان به برخی از اقدامات دولت را متهم به معاندین با دولت بدانند. دراین بین دولت وظیفه دارد که آستانه نقد پذیری خود را بالاببرد و تعاملات بیشتر را در راستای مطالبات مردم به نمایندگان مجلس داشته باشد.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =