ایسنا نوشت:

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی امروز گفت: براین اساس از اواخر وقت امروز برای برخی نقاط استانهای واقع در جنوب غرب، جنوب و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و به تدریج در برخی مناطق شرقی و روز پنجشنبه برای برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش بینی می شود.

وی با اشاره به روند افزایش دما از روز چهارشنبه تا پایان هفته در غالب مناطق کشور به ویژه سواحل شمالی افزود: از اواخر وقت سه شنبه و روز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید جنوبی در برخی نقاط استانهای گیلان و اردبیل رخ خواهد داد. همچنین از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی فعال به کشور ابتدا در مناطق شمال‌غرب، غرب و به تدریج جنوب غرب کشور و در روز شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده مناطق مرکزی، سواحل دریای خزر و استانهای واقع در دامنه های البرز تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

به گفته وظیفه، فردا استان چهارمحال و بختیاری 2 درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین و استان خوزستان با بیشینه دمای 33 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرم‌ترین استان کشور خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی استان تهران افزود: آسمان پایتخت برای فردا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل و حداکثر دمای 17 و 27 درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روزسه‌شنبه آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد در پاره‌ای نقاط افزایش ابر در شهرهای شرقی با بارش پراکنده با دمای حداقل و حداکثر 17 و 26 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =