همزمان با تشدید حملات هوایی نیروهای نظامی خارجی علیه یمن مقامات سیاسی ایران و روسیه با یکدیگر رایزنی کردند.

به گزارش خبرآنلاین همزمان با تشدید حملات هوایی نیروهای نظامی خارجی علیه یمن و کشته و زخمی شدن صدها نفر از مردم بی گناه این کشور و همچنین ضرورت امدادرسانی به آنان حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا با باگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه در تماس تلفنی تحولات یمن و سوریه را مورد رایزنی و گفتگو قرار دادند.

طرفین ضمن ابراز نگرانی از تداوم حملات نظامی گسترده علیه مردم یمن نسبت به پیامدهای نامطلوب گسترش جنگ بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داده و بر ضرورت توقف فوری و بدون شرط حملات و آغاز هرچه سریعتر گفتگوهای یمنی - یمنی در مکانی بی طرف تاکید کردند. در این تماس دو طرف با توجه به محاصره هوایی و دریایی یمن و عدم امکان ارسال کمک های بین المللی انساندوستانه، وقوع فاجعه انسانی در شهرهای یمن را اجتناب ناپذیر دانسته و تاکید کردند مردم یمن بیش از هر زمان دیگری به ارسال مواد غذایی اولیه ، دارو و اقلام پزشکی و درمانی نیاز دارند و ضروری است تا این کمک ها هر چه سریعتر به این کشور ارسال شود.

طرفین همچنین از روند گفتگوی سوری - سوری که درحال حاضر در مسکو جریان دارد حمایت کردند و بر راهکار سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران سوریه تاکید کردند. معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه و نماینده پوتین درامور خاورمیانه از تداوم اقدامات برخی کشورها در تسلیح گروههای تروریستی و استفاده ابزاری از آنان را در جهت افزایش مشکلات سوریه و منطقه انتقاد نمودند.


4949 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =