ایرنا نوشت:

بر اساس نظر سنجی خبرگزاری ایرنا در زمینه مذاکرات هسته ای 96.3درصد پاسخگویان قدردان زحمات تیم مذاکره کننده به ریاست دکتر ظریف وزیر امور خارجه و حمایت مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بوده اند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)پس از صدور بیانیه سوییس در زمینه مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 در سطح تهران اقدام به نظر سنجی کرد و نظرات شهروندان تهرانی را در مورد این بیانیه جویا شد.

 

براساس این نظرسنجی 82.6 درصد پاسخگویان از شنیدن خبر تفاهم هسته ای در لوزان سوییس احساس خوشحالی ، آرامش و امید کرده اند.

پس از خاتمه مذاکرات لوزان و صدور بیانیه سوییس ، رییس جمهوری گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم داشت که براساس این نظر سنجی 72.5 درصد پاسخگویان این گفت وگو را مشاهده کرده اند اما 27.5 در صد اطلاعی از سخنان رییس قوه مجریه نداشتند.

 

برقراری روابط مناسب و شایسته با کشورهای دنیا که رییس جمهور بر آن تاکید داشت ، از نظر 32.1 درصد پاسخگویان خوشایندترین بخش اظهارات ایشان بود. اما 20 درصد پاسخگویان از قدردانی آقای روحانی از مردم استقبال کردند و 12.8درصد دیگر توضیحات ایشان در مورد بیانیه سوییس را مورد توجه دانستند.

 

در این نظر سنجی نگاه های متفاوتی نیز دیده می شود بطوریکه 3.7در صد نسبت به بیانیه سوییس احساس خوشایندی نداشتند و همچنین 3.7درصد پاسخگویان از وزیر امور خارجه خواسته اند به طرف مقابل در مذاکرات امتیاز ندهد.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی RO ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    من از تهرانم و حمایت میکنم .
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    این گروه اندک بدانند که ملت بیدار است از این به بعد باید دلواپس خودشان باشند که دیگر جایی در کشور شیران ندارند
  • بی نام A1 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    9 9
    من در تهران هستم و 100درصد از مذاکراتی که انجام شد و بیانه ای که صادر شد مثل همه دلسوزان این آب و خاک دفاع و حمایت میکنم.
  • صبا RO ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    4 0
    ما با این توافق که عزت ایران را زیر سوال میبرد 100 درصد مخالفیم. در این توافق تمام زحمات دانشمندان و ما نابود میشود
  • arash US ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام به نظر من باید توافق میکردیم چون اگر یک مقایسه بین کشورهایی که با جهان ارتباط دارند و کشورهایی که با شعار و دشمنی با دنیا اداره میشوندداشته باشیم نتایج نشان میدهد که کشورهایی که به منافع همه دنیا احترام میگذارند چقدر موفقند مثال کشور ثروتمندی مثل کره جنوبی و کشور دیکتاتور و فقیر کره شمالی به نظر من راه مقابله با کشورهای زورگو پیشرفت از نظر اقتصادی و فرهنگی وعلمی نه دشمنی کردن وشعار دادن به نظر من کشور بزرگ ما نباید تبدیل به زورگوی ضعیف بشه باید با پیشرفت علمی و ثروتمند کردن مردم از نظر فرهنگی و اقتصادی با دنیا مقابله کنیم مثال کشور ژاپن تا زمانی که دنبال شعار ودشمنی و جنگ بود جزء نابود شدن خودش هیچ ثمری برای مردمش نداشت و وقتی که راه درست را انتخاب کرد موق شد ممنون
    • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
      0 0
      آقا آرش ، واقعا نظزتون خیلی به اعصابم فشار آورد.شما حرف حسابتون اینه که بیاین مثل ژاپن خودتون رو ذلیل و حقیر کنین که اوضاع کشورتون خوب بشه.الان کشور کره شمالی تو ذهن من خیلی بیشتر از ژاپن وجهه داره.بعدش ،شما که میگی باید به فکر منافع باقی کشور ها باشیم ، خوب آخه برادر من منظورت همون منافع غیر قانونیه که آمریکا میگیره و ما منافع قانونیمون هم گیرمون نمیاد؟حالا اصلا بالفرض مذاکرات شد،برید متن توافقنامه رو بخونید.نمیدونم چی گیر ما میاد؟الان 3 ساله همه کشور خوابیده و هیییییچ اتفاقی نیفتاده.ببینید اگه این آقای روحانی این همه کشور رو تعلیق نمیکرد ما الان به چه درجاتی از علم هسته ای رسیده بودیم.خدانگهدار
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    من مخالفم 10سال دیگه بعد توافق صبر کنید مشخص میشه چه کسایی بصیرت داشتن چه کسایی نه آقا خوشبین نیستند مطمئن باشید آمریکا به فکر رونق اقتصادی ما نیست . مشخص میشه دلواپسی نا خوب بوده یا خواب زدگی موافقین منتظر باشید اگه خوب بود توافق در این مدت . من نادان خودمو قلمداد می کنم ولی اگه نبود شما چی خودتون رو قلمداد می کنی؟؟؟؟؟؟ فقط صبر تا مشخص بشه بصیرت کی داره