تسنیم نوشت:

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه علمی گفت: بنا داریم تا سال ۹۶ بیست هزار استاد دکتری به مجموعه دانشگاه آزاد اضافه کنیم.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد صبح امروز در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران که در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، گفت: امسال سال خیلی خوبی برای ملت ایران بود، به خصوص اینکه شروع آن با نام حضرت فاطمه‌زهرا(س) بود، البته انتهای آن نیز باز با نام این حضرت است و می‌توانیم امسال را سال هلال فاطمی بنامیم.
او گفت: امیدواریم با عنایت این حضرت پیروزی‌های زیادی را برای ملت ایران شاهد باشیم.
رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با 1+5 گفت: این پیروزی اخیر که به همت تیم مذاکره هسته‌ای به دست آمد نیز از جمله پیروزی‌های ملت ایران بود و در حقیقت تیم مذاکره هسته‌ای قهرمانان عرصه‌های بین‌المللی و با تجربه‌ای بودند که موفق شدند نام ایران را سرافراز کنند و از حقوق هسته‌ای ایران و خون شهدای هسته‌ای به خوبی دفاع کنند.
میرزاده گفت: این پیروزی یک پیروزی بی‌نظیر در تاریخ ایران بود که توسط تیم هسته‌ای کشور برای ملت ایران به ارمغان آمد و ما از این عزیزان در کسب این پیروزی تقدیر می‌کنیم.
او گفت: این پیروزی ناشی از صلابت رهبری، تدبیر رئیس‌جمهور و مهارت دانشمندان عزیزمان در عرصه حقوق بین‌المللی است و در راس آنها جناب آقای دکتر ظریف و کار بزرگی است که می‌توان آن را در امتداد کار امیرکبیر برای ملت ایران، فتح خرمشهر و اقدام مصدق در ملی شدن صنعت نفت دید.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: البته ریشه این مسئله به دانش هسته‌ای ایران برمی‌گردد و نشان می‌دهد دانش است که برای ملت‌ها قدرت می‌آورد. لذا ما اگر می‌خواهیم مستقل و عزتمند باشیم باید در زمینه دانش سرمایه‌گذاری فراوانی کنیم.
او با اشاره به سیاست‌های دولت‌ یازدهم در زمینه توسعه دانش، گفت: در دولت تدبیر و امید نگاه جدیدی برای توسعه علمی شروع شده و اقدامات خوبی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری صورت گرفته که باعث دلگرمی دانشمندان کشور شده است.
میرزاده تاکید کرد: توسعه علم و فناوری و تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله اقدامات مهم دانشگاه آزاد است که از سال 92 شروع شده و معتقدیم این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری می‌تواند توسعه فراوانی را ایجاد کند.
رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد در حال حاضر 54 مرکز رشد و 420 واحد فناوری دارد که تلاش دارد تا سال 96 تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به 800، مراکز رشد را به 150 و پارک علم و فناوری را به عدد 32 برساند. برنامه‌ریزی‌های این مسئله صورت گرفته و بودجه‌های آن در واحدها دیده شده است.
او با اشاره به تصمیم معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حمایت از خودروی برقی ساخت واحد قزوین این دانشگاه، گفت: آقای صفاری امروز خبر خوبی به من دادند و گفتند که حاضرم فردا صبح در خصوص تولید انبوه خودروی برقی این دانشگاه قرارداد امضا کنم که از این اقدام ایشان تشکر می‌کنم.
میرزاده با اشاره به گزارشی که اخیرا در یکی از نشریات علمی درباره توسعه علم و فناوری منتشر شده است، گفت: اخیرا در گزارشی عنوان شده که توسعه علم، نوآوری و اختراعات باید با رشته‌های چندنظمی صورت گرفت که رشته هوش مسئولین نیز از این جمله رشته‌هاست و دانشگاه آزاد نیز برنامه‌هایی در راستای توسعه این رشته اجرایی خواهد کرد.
او با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه علم و دانشگاه، گفت: بنا داریم تا سال 96 بیست هزار PHD به مجموعه اساتید این دانشگاه اضافه کنیم.
میرزاده در پایان گفت: در حال حاضر حدود 70 هزار عضو هیئت‌علمی به صورت نیمه‌وقت و تمام‌وقت در این دانشگاه تدریس می‌کنند که در نظر داریم 5 هزار عضو هیئت‌علمی تمام وقت را به این مجموعه اضافه کنیم.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =