آلبوم «جرس» به خوانندگی سینا سرلک در مدتی نزدیک به یک ماه پس از انتشار به نشر دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «جرس» یکی از معدود آلبوم‌های سبک سنتی است که در چند وقت اخیر به دلیل استقبال گسترده مخاطبان بازنشر شده است. آلبوم جرس با صدای سرلک اسفند ماه سال گذشته منتشر شد وآهنگسازی تمام قطعات را میدیا فرج‌نژاد انجام داده است.

سینا سرلک در مورد این آلبوم به «موسیقی ما» گفت: «به نظر من این آلبوم کاری ماندگار در موسیقی معاصر خواهد بود و این را زمان ثابت خواهد کرد. به هر حال انتشار هر آلبوم موسیقی ایرانی در همه مقاطع، منتقدینی را داشته و خواهد داشت اما کار خوب به مرور زمان است که خودش را نشان می دهد و می تواند خودش را ثابت کند.»

او تاکید کرد این اثر درصورتیکه به درستی شنیده شود،‌ می‌تواند ارزش‌های خود را نشان دهد: «این اثر از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است. فقط یک شرط وجود دارد و آن هم اینکه این اثر درست شنیده شود و درست دیده شود. هر چند بسیاری از آثار خوب گذشتگان ما بعد از سال‌ها توانسته‌اند کشف شوند و اهالی موسیقی را به این باور برسانند که این اثر در دوره خودش اثری فاخر و قابل توجه بوده. اما درست معرفی نشده و همین باعث شده به خوبی نتواند در آن دوره نظرها را به خود جلب کند.»

فرج‌نژاد نیز  در گفت‌و‌گو با «موسیقی ما» نظر خود را مورد این آلبوم چنین مطرح کرد: «مراحل تولید آلبوم جرس دقیقا از یک سال و هشت ماه پیش استارت خورد. آلبومی که از لحاظ ابعاد هنری برای‌مان مهم و ارزشمند بود و اثری که در آن صرفا به موسیقی ایرانی پرداخته نشده است. در این آلبوم به جنسی از موسیقی پرداخته شده است که در سال‌های گذشته کمتر به آن بها داده شده و همین باعث شده که به گوش مخاطب نرسد. موسیقی که در آن ارکستر سمفونیک غربی با ارکستر سازهای ایرانی ادغام شده به طوری که هیچ کدام از این دو وجه آسیب ندیده‌اند.»

در این آلبوم از اشعار شاعرانی چون مولانا، هوشنگ ابتهاج (ه.ا.سایه)، فریدون مشیری، محمدرضا شفیعی کدکنی استفاده شده است.

امیر حسین سمیعی نیز به عنوان تنظیم‌کننده آثار برای ارکستر سمفونیک حضور دارد.

این آلبوم  8 قطعه به نام‌های نهان مکن، هم فریاد، سوگ، بی‌آواز، چشم به راه، جرس، صبوحی و کوچه قرار دارد که 2 قطعه آن بی‌کلام است.

سینا سرلک در یکی از مصاحبه‌های خود نیز از احتمال همکاری با محسن چاوشی سخن گفته بود که فعلا خبری قطعی در مورد این همکاری منتشر نشده است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =