۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷

ایسنا نوشت:

یک منبع نظامی در کنیا امروز(دوشنبه) اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور اقدام به بمباران دو اردوگاه متعلق به گروه تروریستی الشباب در خاک سومالی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین پاسخ نظامی مهم کنیا به حمله تروریستی چند روز پیش گروه الشباب به دانشگاهی در شهر گاریسا است.

یک منبع خبری در ارتش کنیا گفت: جنگنده‌های کنیایی اقدام به بمباران اردوگاه‌های گروه الشباب در مناطق "گوندو دووه" و "اسماعیل" واقع در منطقه جیدو در مرز سومالی با کنیا کرده‌اند.

به گفته این منبع خبری در اثر این حملات که روز یکشنبه انجام شدند، دود گسترده‌ای منطقه را فرا گرفت که سبب شد تخمین میزان خسارات وارد شده از سوی این بمباران ها و تلفات آن‌ها دشوار شود.

وی تاکید کرد: ما به این دلیل این دو منطقه را هدف قرار دادیم که براساس اطلاعاتی که داریم شبه نظامیان الشباب از آنجا به خاک کنیا وارد می‌شدند تا دست به حملات تروریستی بزنند.

ماه اوت گذشته نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا متشکل از سربازان کنیایی که با گروه الشباب در سومالی می‌جنگند، در یک اردوگاه الشباب در منطقه گوندو دووه چند تن را بازداشت کرده و حجم زیادی مهمات را ضبط کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =