اردوی تیم ملی والیبال برای کسب سهمیه جهانی از روز یکشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛بعد از تمرین تیم ب، 19 بازیکن تیم ملی الف در غیاب سعید معروف و سیدمحمد موسوی از ساعت 11 به سالن فدراسیون آمدند. حامد رضایی، میکائیل تاجر و رضا عابدینی تازه‌واردهای تیم بودند. کواچ مثل همیشه قبل از شروع کار شاگردانش را جمع کرد و از کار برای آنها گفت.

بعد بازيكنان زير نظر كارلو ساتي 20 دقيقه‌اي حركت كششي انجام دادند تا بدن‌هايشان براي تمرين با وزنه گرم شود. البته امير غفور مصدوم زودتر از بقيه وزنه زد. همه برنامه صبح اولين روز تمرين، كار با وزنه بود و بس. كواچ مي‌داند به خاطر فرصت كم، كار سختي براي انتخاب بهترين‌ها دارد و بايد حسابي حواسش جمع باشد تا به گفته خودش «اسم بهترين‌ها كه واقعاً شايسته هستند را در فهرست نهايي بنويسد».

ابتدا درباره تستي كه روز شنبه از ملي‌پوشان گرفتيد، حرف بزنيم. آمادگي ملي‌پوشان تا چه حدي بود؟
اين يك تست اوليه بود تا آمادگي جسماني بچه‌ها سنجيده شود. مي‌خواستم بدانم كه آنها تا چه اندازه آماده هستند. فكر مي‌كنم براي شروع خوب بود اما در روزهاي آينده تست‌هاي ديگري مي‌گيريم تا وضعيت ملي‌پوشان به طور كامل مشخص شود.

در فهرست شما بازيكنان جديد به چشم مي‌خورند. حامد رضايي، رضا عابديني، ميكائيل تاجر و ... آنها چقدر شانس دارند كه در ليست نهايي حضور داشته باشند و حتي به تركيب راه پيدا كنند؟
به نظرم همه بازيكنان شانس اين را دارند كه در تركيب ثابت تيم‌ ملي حضور داشته باشند، فقط به اين شرط كه كيفيت خودشان را در كنار بهترين بازيكنان تيم ‌ملي افزايش بدهند و با آنها هماهنگ باشند.

روز نخست تمرينات را چطور ديديد؟
من روز نخست را با كارلو (مربي بدنساز تيم ‌ملي) بررسي كردم. قرار بر اين شد تا 2، 3 هفته تمرينات بدنسازي را انجام بدهيم. بايد خيلي خوب و قوي بدنسازي كنيم و تمركزمان روي اين كار باشد. به مرور تمرينات كار با توپ را هم اضافه مي‌كنيم. در كل چند ماه زمان داريم تا شرايط بچه‌ها به شرايط كاملاً ايده‌آل برسد. من نمي‌خواستم روز نخست تمرينات پرفشار باشد. مي‌خواستم قدم به قدم پيش برويم تا بازيكنان آسيب نبينند.

حضور 38 بازيكن در اردوي تيم ‌ملي كار را براي انتخاب تركيب سخت نمي‌كند؟ شما بايد اسامي 25 نفر را به فدراسيون جهاني بدهيد. ضمن اينكه زمان زيادي هم نداريد‌؛ تا آخر فروردين ماه. 
خيلي سخت است. وقتي بازيكنان را دعوت مي‌كرديم آن زمان همه چيز خوب بود اما بعداً متوجه شديم كه زمان را تغيير داده‌اند و ما بايد ليست خودمان را زودتر بدهيم. اين، كار را براي ما سخت كرد. با اين حال مسابقات زيادي داريم و بازيكناني كه براي ليگ جهاني انتخاب نشوند، مي‌توانند اين شانس را داشته باشند كه در مسابقات بعدي حضور داشته باشند. ممكن است بعضي از بازيكنان وقتي براي ليگ جهاني انتخاب نمي‌شوند، اين اتفاق براي‌شان خوشايند نباشد و تصميم بگيرند كه ديگر در تيم ‌ملي بازي نكنند اما بايد بگويم كه همه براي مسابقات بعدي شانس دارند. اردونشينان بايد افتخار كنند كه پيراهن تيم ‌ملي را مي‌پوشند. ما بعد از ليگ جهاني، قهرماني آسيا و ... را داريم و بازيكنان مي‌توانند خودشان را در اين رقابت‌ها به من نشان بدهند.

مي‌شود گفت تركيب تيم شما مثل سال قبل است؟
نه. من تصميم گرفته‌ام بهترين‌ها را انتخاب كنم. اين را به شما مي‌گويم كه فقط به بازيكنان سال قبل اكتفا نمي‌كنم.

سؤال آخر ما درباره دستيار جديد شماست. قبلاً گفته بوديد كه با همين كادري كه داريد ادامه مي‌دهيد اما حالا يك نفر ديگر را به جمع كادر فني اضافه كرده‌‌ايد. 
هر كسي دوست دارد در كارش به او كمك شود. در حال حاضر رضا، چورا، سيامك، رحمان و نويد به من كمك مي‌كنند و من از آنها راضي هستم. «گوسا» هم كه آمده كمك كردن به من بيشتر شده و من از اين اتفاق راضي هستم.

انگشت شكسته اميرغفور كار دستش داد
امير غفور ملي‌پوش واليبال ايران به دليل اينكه انگشت دستش شكسته است، نمي‌تواند تا دو هفته با بقيه ملي‌پوشان تمرين كند. غفور براي اينكه آمادگي بدنش را از دست ندهد، در تعطيلات نوروز و در شهر كاشان تمريناتش را به صورت شخصي انجام مي‌داد كه در يكي از اين تمرين‌ها انگشت دستش شكست تا نتواند در تمرينات گروهي تيم ‌ملي شركت كند. البته ملي‌پوشان هنوز به تمرينات كار با توپ نرسيده‌اند و غفور كه بايد دو هفته استراحت كند، اين شانس را دارد كه خودش را به تمرينات كار با توپ ملي‌پوشان برساند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ح م تلوری A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    51 3
    کواچ میتونه ما رو قهرمان کنه اگه بچه ها همون انگیزه اوایل رو داشته باشن کواچ مربی بزرگیه بازم میگم اگه بچه ها با انگیزه باشن