مذاکرات هسته ای لوزان همچنان در صدر اخبار است. واکنش های داخلی و خارجی مهمترین موضوع مورد توجه رسانه های مجازی در صفحات سیاسی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که در سطح مردم شما را مصدق صدا می‌کنند گفت: من در سطحی نیستم که خودم را با کسی مقایسه کنم. امیدوارم بتوانم کاری کنم که شایسته محبت مردم باشد تا حالا نه من، نه کس دیگری کاری نکرده که بتواند شایسته محبت مردم باشد.او در پاسخ به این سوال که چنانچه کتابی منتشر کنید نام کتاب‌تان را چه خواهید گذاشت گفت: شاید "اقتدار مقاومت مردم".

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ما برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان آرزوی موفقیت داریم و معتقدم که از تیم مذاکره کننده باید حمایت کرد.

جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس و رئیس فراکسیون رهروان بعد از نشست این فراکسیون درباره مذاکرات هسته ای،گفت: آقای لاریجانی معتقد بود نمایندگان مجلس باید ابتدا صحبت های آقای ظریف و صالحی را بشنوند و بعد موضع‌گیری کند، زیرا قبل از شنیدن این اظهارات شاید موضع‌گیری‌های نمایندگان دارای نقص باشد.

 اظهارات جدید نتانیاهو درباره توافق لوزان

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر در واکنش به توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 اعلام کرد که این توافق اسرائیل را به خطر خواهد انداخت و در نهایت به تهران اجازه خواهد داد تا به بمب هسته‌ای دست یابد.وی در مصاحبه با سی‌ا‌ن‌ان از رهبران کشورهای غربی خواست تا با توافق هسته‌ای میان ایران و غرب مخالفت کنند. نتانیاهو تفاهم صورت گرفته میان وزیر خارجه آمریکا و همتایان غربی وی با ایران را یک توافق بد خواند و از اوباما خواست تا درخواستهای خود از ایران را برای محافظت از اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه دربرابر تهدید هسته‌ای افزایش دهند.

پیام رهبر انقلاب به علی جنتی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت والده مکرمه ایشان را تسلیت گفتند.متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای علی جنتی دامت توفیقاته

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

درگذشت والده‌ مکرّمه را به جنابعالی تسلیت می‌گویم و رحمت و غفران و رضوان الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

جزئیات تنش در کمیسیون امنیت ملی

یکی از نمایندگان عضو کمسیون امنیت ملی مجلس درخصوص موضوعات مورد بحث در این جلسه ،گفت: در این جلسه بعد از تبادل نظرات مختلف آقای کریمی‌قدوسی بحث‌هایی را در رابطه با فوردو و نطنز مطرح کرد و عنوان داشت که رهبری در یک جلسه خصوصی در خصوص اقدامات وزارت خارجه وشخص وزیر خارجه تذکرداده است.

وی گفت: آقای کریمی‌قدوسی به آقای ظریف گفت حضرت آقا به شما تذکر داده است؛اما ظریف به کریمی‌قدوسی گفت شما دروغ می‌گویید و با این گونه حرفها به آقا تهمت می‌بندید و به آقا ظلم می‌کنید و در آن جلسه هرگز آقا به من تذکر ندادند.

وی افزود: جلسه برای چند لحظه به شدت متشنج شد و نیروهای حفاظتی مجبور شدند سریعا خبرنگاران و افراد دیگر حاضر در جلسه را از کمیسیون به بیرون هدایت کنند.

وی گفت: ظریف به کریمی قدوسی گفت که شما در آن جلسه حضور نداشتید و چگونه وقتی در آن حاضر نبودید می توانید انقدر راحت دروغ بگویید، که وی نیز در پاسخ به ظریف گفت من در آن جلسه نبودم اما شنیده ام که در این جلسه چه گذشته است.

دکتر ظریف همچنین ادامه داد: «شما وقتی نمیدانید لطفا حرفی نزنید و یا از کسی که در جلسه بود به صورت کامل جزئیات را سوال کنید و سپس اظهار نظر کنید، آقای لاریجانی رئیس مجلس در این جلسه بودند و می تواند در این مورد شهادت بدهند».

ماجرای مشاور ایرانی جان کری

شماری از رسانه های آمریکایی با اشاره فعالیت یک ایرانی تبار در کاخ سفید وی را به لابی گری به سود تهران متهم کرده اند.

 رسانه های آمریکایی می گویند یک ایرانی آمریکایی در کاخ سفید به سود لابی تهران در آمریکا فعالیت می کند.

او سحر نوروز زاده یک ایرانی تبار آمریکاست که هم اکنون مسؤول پرونده ایران در شورای امنیت ملی آمریکاست.

 

17212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407491

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =