ایسنا نوشت:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس انسانی در یمن که در معرض حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان قرار دارد، ارائه کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، مسکو خواهان نشست فوری شورای امنیت برای گفت‌وگو در خصوص این پیش‌نویس جهت برقراری آتش‌بس انسانی در یمن شد.

در این پیش‌نویس توقف تمامی حملات هوایی جهت فراهم‌سازی شرایط برای خارج کردن اتباع خارجی از یمن خواسته شده اما مهلت زمانی برای آتش‌بس انسانی تعیین نشده است.

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل نیز اعلام کرد که با برقراری آتش‌بس در یمن اتباع خارجی می‌توانند با امنیت کامل از این کشور خارج شوند.

در همین راستا عبدالله المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل اعلام کرد: وجود پیش‌نویس قطعنامه روسیه در خصوص یمن هیچ لزومی ندارد و کشورهای عربی خود پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص حل مشکلات انسانی و سیاسی درباره بحران یمن ارائه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: پیش‌نویس قطعنامه کشورهای عربی از مشکلات انسانی و همچنین مسائل سیاسی صحبت می‌کند و در این پیش‌نویس طرف‌هایی که روند سیاسی در یمن را به چالش می‌کشند محکوم شده و از آنها خواسته می‌شود تا به روند سیاسی کشور بازگردند.

المعلمی ادعا کرد: اقدام نظامی مساله‌ای برای تحقق اقدامات سیاسی است و ما هیچ‌گونه راهکاری را که تمامی یمنی‌ها با آن توافق نکرده باشند بر یمن تحمیل نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر حوثی‌ها از صنعاء و دیگر شهرها عقب‌نشینی کنند، در آن زمان ما می‌توانیم مذاکرات را آغاز کنیم.

المعلمی افزود: ما هیچ مانعی برای برگزاری مذاکرات مشروط با جنبش انصارالله را نمی‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه مصر کشوری محوری در منطقه و جهان است، گفت: حمایت از دریانوردی در دریای سرخ از اولویت‌های ماست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =