چرا کاپیتان از همه تشکر کرد، جز فدراسیون؟/اعتراض خاموش نکونام به کفاشیان، اسدی و وزیر ورزش!

جواد نکونام، کاپیتان سابق تیم ملی بعد از خداحافظی از تیم ملی، مصاحبه نکرد اما روز شنبه بیانیه ای احساسی نوشت و آن را منتشر کرد.

 

داریوش سعیدی - خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این بیانیه شماره 6 تلاش کرد به نوعی از همه حلالیت بطلبد و در مجموع، از همه به خاطر حمایت هایی که از او کرده بودند، تشکر کرد. او از تمام مربیانش، تمام همبازی هایش، پزشک ها، تدارکاتچی و همه و همه تشکر کرد اما در بیانیه اش، اثری از مسئولان فدراسیون فوتبال نبود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که پس از خداحافظی نکونام از تیم ملی، هیچیک از مسئولان فدراسیون فوتبال با او تماس نگرفتند تا به قول علیرضا حقیقی یک تشکر خشک و خالی از او کنند. اغلب بازیکنان تیم ملی از این رفتار فدراسیون فوتبال گلایه داشتند و می گفتند: «با نکونام که 15 سال در تیم ملی بود و برای حل مشکلات، بارها و بارها به فدراسیون کمک کرد، چنین رفتاری کردند. آنوقت با ما می خواهند چه رفتاری کنند؟»
جواد نکونام این روزها سکوت کرده و ترجیح می دهد در این باره واکنشی نشان ندهد اما اینکه نام فدراسیون را در بیانیه اش ننوشته، گواه نکته مهمی است. شنیده های موثق حکایت از آن دارد که شکل خداحافظی کاپیتان تیم ملی در واقع اعتراضی بوده نسبت به رفتارهای اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال، گودرزی وزیر ورزش و همینطور علی کفاشیان رئیس فدراسیون. نکونام که در جریان تمام اتفاقات چند ماه گذشته بوده و می داند تلاش برای کنارگذاشتن کروش دقیقا از چه زمانی آغاز شده است، در گفت و گو با نزدیکان خود پرده از اعتراض خود برداشته است: «می توانستم در زمین خداحافظی کنم. شرایط مهیا بود ولی فقط خواستم اعتراضم را به پاره ای از حرف ها و اقدامات نشان دهم. اینکه کروش و تیم ملی 5 سال زحمت کشیدند اما تمام این زحمات نادیده گرفته شد. حتی به نظر مردم هم احترام نگذاشتند و نمی گذارند. گویا اهداف خودشان مهمتر از نظر میلیون ها ایرانی است.» 
در روزهای ابتدایی که حسن روحانی کلید دولت را به دست گرفت، تیم ملی توانست به جام جهانی برزیل صعود کند و ناگهان موجی از امید و شادی، به وجود بیاید. ساعاتی پیش از بازی ایران و کره جنوبی، جواد نکونام به عنوان نماینده تیم ملی به صورت تلفنی با حسن روحانی گفت و گو کرد و این صحبت کوتاه، نوید آن را می داد که دولت علاوه بر حمایت از تیم ملی، به خواسته عموم نیز احترام بگذارد. اما دیری نپائید که اوضاع دگرگون شد و امروز همه از تمایل مقامات بالادست برای برکناری کروش آگاه هستند. 
نکونام بی شک می تواند در چنین روزهایی، حرف های مهمی را به زبان بیاورد. او از تمام پشت پرده و اتفاقات باخبر است و در آخرین دیدار با وزیر ورزش در تمرین تیم ملی، دقایقی به صورت خصوصی با گودرزی گفت و گو کرد. نکونام حرف های ناگفته زیادی دارد اما ظاهرا فعلا با اعتراض خاموش خود، پالس های لازم را ارسال کرده است. از همان نخستین ساعات خداحافظی این بازیکن، پیدا بود که خداحافظی او بدین شکل و به دور از زمین فوتبال، یک «اعتراض» است. بی شک با گذشت هر روز، دلیل این نوع خداحافظی مشخص تر خواهد شد.

252 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    23 2
    کفاش زاده و اسدی , نکونام و کئروش را با هم و یکجا فراری دادند .
  • غلامی US ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    21 5
    در آینده مشخص میشود که وجود کفاشیان در فدراسیون چه ضربه های جبران ناپذیری به فوتبال کشور وارد ساخته است.