هاآرتص: اگر حکومت ایران دیکتاتوری بود امتیاز بیشتری می داد اما اینگونه نشد

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در مقاله ای نوشت همه آنهایی که سعی می کنند نظام سیاسی ایران را دیکتاتوری توصیف کنند در اشتباه هستند.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه هاآرتص، در سرمقاله امروز خود به قلم پیتر بینارت با اشاره به برگزاری انتخابات های مکرر رقابتی در ایران و با اشاره به تنوع دیدگاه های سیاسی متعارضی که در این کشور مطرح می شود نوشت: دلایل کافی وجود دارد که ثابت می کند حکومت ایران دیکتاتوری نیست و سیاستمداران تندرو و پرخاشگر و ضدایرانی غربی و اسرائیلی که ایران را رژیمی دیکتاتوری می‌خوانند، در این خصوص به سختی در اشتباه هستند.
این روزنامه با اشاره به بیانیه لوزان نوشته است اگر ایران حکومتی دیکتاتوری داشت در برابر تحریم ها، امتیازهای بیشتری می داد اما دیدیم که اینگونه نشد و آنها حاضر به این کار نشدند.
بینارت در مقاله خود نوشته است اگر از سیاستمداران تندرو مخالف ایران، از جمله بنیامین نتانیاهو و مارک روبیو و تام کاتتون، دو تن از سناتورهای محافظه‌کار آمریکایی درباره نظام حکومتی تهران بپرسید بدون شک به شما می گویند که ایران حکومتی دیکتاتوری است اما آنها یاوه می گویند و اظهاراتشان با حقایق و واقعیت‌های موجود در ایران همخوانی ندارد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =