ایسنا نوشت:


مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند، همزمان با مذاکرات مقامات این کشور با ایران درباره پرونده هسته‌ای، پنتاگون بمب‌های بتن‌شکن خود را ارتقا داده و قوی‌ترین آنها را اخیرا آزمایش کرده است؛ بمبی که پنتاگون مدعی است می‌تواند به تاسیسات اتمی ایران آسیب جدی وارد کند.
یکی از مقامات ارشد آمریکایی در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: پنتاگون به حفظ توانایی خود برای انجام عملیات نظامی علیه ایران در صورت لزوم ادامه می‌دهد. ما چشمانمان را روی پرونده اتمی تهران نخواهیم بست.

براساس گزارش‌های منتشر شده، تازه‌ترین آزمایش این بمب ارتقا یافته در اواسط ژانویه و در حقیقت دو ماه و نیم پیش از مذاکرات اخیر ایران با کشورهای 1+5 صورت گرفته است.

در همین حال به گفته منابع روزنامه وال استریت ژورنال، آمریکا در تلاش برای ایجاد سلاحی است تا بتواند حتی مستحکم‌ترین تجهیزات اتمی ایران را هدف قرار دهد. سلاح جدید قابلیت انهدام تاسیسات زیر زمینی و بناهای ساخته شده با بتن مسلح را دارد.

کشورهای عضو گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان سال‌هاست که برای رسیدن به توافقی جامع در پرونده هسته‌ای تهران در حال مذاکره با مقامات ایران هستند.

این در حالی است که هفته گذشته در پی گشایشی در این مذاکرات در لوزان سوئیس، کشورهای درگیر در گفت‌وگوها توانستند به چارچوبی برای یک توافق اتمی دست یابند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    3 0
    این خبر قبل از عید منتشر شد.