۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۵

ایرنا نوشت:

گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره که مورد حمایت رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه قرار دارد،تعدادی از راننده های لبنانی را در « نصیب» گذرگاه سوریه و اردن برای باج خواهی، ربوده و به گروگان گرفته است.

گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره چند روز قبل گذرگاه مرزی سوریه و اردن را اشغال کرد و دولت اردن بعداز آن این گذرگاه را بست و نقل و انتقال مسافر و کالا از این گذرگاه را متوقف کرد.

روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز شنبه خود نوشت که تعدادی از رانندگان لبنانی کامیون های حمل بار توسط جبهه النصره به گروگان گرفته شده و عناصر این گروه در ازای آزادی آنها درخواست باج کرده اند.

السفیر خاطرنشان کرد که از سرنوشت بیش از60 راننده لبنانی که ارتباط با آنها قطع شده، خبری در دست نیست.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد که تروریست های تکفیری، کالاها و اموال موجود در کامیون ها را غارت کرده اند.

گذرگاه اردن و سوریه در زمان حاضر تنها مسیر زمینی صادرات کالاها و محصولات تولیدی لبنان به خارج از این کشورو واردات کالاهای مورد نیاز آن است.

کارشناسان تاکید کرده اند که با بسته شدن این گذرگاه ، مشکلات اقتصادی و تجاری و همچنین صنعت کشاورزی لبنان خسارت زیادی را متحمل و اگر این مشکلات به زودی حل نشود، به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

السفیر نوشت که در اثر درگیری بین راننده های لبنانی با عناصر گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره تعدادی از این راننده ها زخمی شده اند.

النهار دیگر روزنامه لبنانی هم نوشت که بیش از 35 کامیون و راننده آن توسط گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره به گروگان گرفته شده و عناصر این گروه هفت کامیون را بعداز کندن پلاک ها به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.

این روزنامه لبنانی افزود: جبهه النصره برای آزادی هر راننده لبنانی 50 هزار دلار باج خواسته است.

اما روزنامه الاخبار در این زمینه نوشت: گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره درازای آزادی هر یک از رانندگان شیعه مبلغ یک صد هزار دلار درخواست باج کرده و گفته است که رانندگان سنی را بدون دریافت پول آزاد می کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =