نشریه هیل نوشت سناتور کاتن قول داده است جلوی توافق با ایران را بگیرد.


به گزارش خبرآنلاین، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از این گزارش داد: سناتور تام کاتن که به عنوان یکی از منتقدان کلیدی تلاشهای دولت اوباما برای توافق هسته ای با ایران ، ظاهر شده است، روز جمعه قول داد جلوی تحقق توافق چارچوب را بگیرد.
کاتن گفت من هر کاری از دستم بر بیاید برای جلوگیری از تبدیل شدن توافق چارچوب به توافقی نهایی انجام می دهم.
کاتن در گفتگو با سی ان ان خاطرنشان کرد معلوم نیست این توافق تحریمهای بین المللی را بر می دارد.
کاتن همچنین خاطرنشان کرد جان کری گفته است تحریمها به صورت مرحله ای برداشته خواهد شد در حالیکه رهبران ایران برداشته شدن تحریمها را فوری تر خوانده اند.
کاتن گفت به همین علت است که این توافق ممکن است تا ژوئن تکمیل و نهایی نشود.
کاتن همچنین گفت قانونگذاران می توانند با تلاشهای دولت اوباما در این خصوص مقابله کنند و این کار را با روشهای زیر انجام دهند و اینکه با تکیه با اختیارات کنگره اجازه ندهند دولت اوباما اجرای تحریمها را به تاخیر بیندازد یا متوقف کند. همچنین تحریمهای جدیدی علیه ایران وضع کنند. اقدام دیگری که می توانند انجام دهند این است که طرحی را تصویب کنند که بر اساس آن هر گونه قراردادی با ایران باید به بازنگری و تایید کنگره برسد.
کاتن افزود این توافق را نمی توان چارچوب خواند، به نظر من این توافق فقط فهرستی مفصل از امتیازاتی است که آمریکا به ایران داده است و این امتیازات ایران را در مسیر دستیابی به سلاح اتمی قرار می دهد، چه آنها به تعهدات خود بر اساس این توافق عمل کنند چه عمل نکنند.
کاتن افزود ایران ممکن است در وهله اول آنها را نپذیرد زیرا ایران همچنان به فریب دادن مذاکره کنندگان ما ادامه داده است. او خاطرنشان کرد که آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران نظر خود را روی توافق اعمال خواهد کرد.
وقتی از کاتن پرسیده شد که اقدام نظامی بهتر از توافق است یا خیر او گفت انواع مختلف اقدامات نظامی وجود دارد که می توان از آنها بهره برد که از جمله نوع بمبارانهایی است که در دهه هزار و نهصد و نود تحت ریاست جمهوری کلینتون انجام می شد.
کاتن در ادامه افزود گزینه بهتر از این توافق ، توافقی بهتر به همراه ادامه فشارها بر ایران از طریق تهدید جدی نظامی و تحریمهای بیشتر و در صورت لزوم اقدام نظامی است.
کاتن در پایان گفت ملاحظات خیلی جدی درباره مسیری که رئیس جمهور آمریکا هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات را تحقیر می کند، وجود دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    دیشب دکتر ظریف موضوع را روشن کرد. ما به ساختار سیاسی درونی همدیگه کاری نداریم.