رازهای ناگشوده دومین جعبه سیاه پرواز جرمن وینگز نیز گشوده شد و بر مقصر بودن آندریاس لوبیتز مهر تایید زد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی های انجام شده بر روی اطلاعات به دست آمده از دومین جعبه سیاه هواپیمای خطوط هوایی جرمن وینگز آلمان تایید می‌کند که کمک خلبان عمدا باعث سقوط این هواپیما شده است.

هواپیمای خطوط هوایی جرمن وینگز که از بارسلونا به مقصد دوسلدورف در پرواز بود، سه شنبه، ۲۴ مارس، در کوه‌های آلپ فرانسه سقوط کرد و تمامی ۱۵۰ سرنشین و خدمه آن کشته شدند.

سازمان تحقیقات هوانوردی فرانسه که مسئولیت تحقیق در مورد سقوط این هواپیما را برعهده دارد گفته است که آندرس لوبیتز، کمک خلبان هواپیما، به طور مکرر باعث کاهش ارتفاع آن شده است.

در بیانیه این سازمان آمده است: "خلبان برای رسیدن به ارتفاع ۱۰۰ فوتی هواپیما را روی سیستم اتوماتیک قرار داده بود."

" پس از آن چندین بار خلبان سیستم اتوماتیک پرواز را تغییر می‌دهد تا سرعت هواپیما هنگام کاهش ارتفاع افزایش پیدا کند."

یافته‌های اولیه از صداهای ضبط شده از کابین خلبان حاکی از آن است که کمک خلبان لوبیتز در کابین را از داخل به روی خلبان قفل کرده بود تا خلبان نتواند به کابین بازگردد.

روز گذشته دادستان های آلمانی گفتند که کمک خلبان یک هفته قبل از سقوط هواپیما، در مورد روش‌های خودکشی و همچنین امنیت درهای کابین خلبان در اینترنت جستجوهایی کرده بود.

منبع: بی بی سی

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    152 3
    چه جالب خیلی زود جعبه سیاه پیدا شد و بازخوانی شد و دلیلش هم رک و صریح اعلام شد ولی تو ایران تا الان هرچی هواپیما سقوط کرده یا جعبه سیاهش پیدا نشده یا اگرم پیدا شده هنوز در دست بررسی و بازخوانیه .....