نتانیاهو گفت تفاهم ایران و پنج به علاوه یک از آنچه فکر می کرده بدتر است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری که از شبکه بی بی سی فارسی به طور زنده پخش شد گفت این توافق اقتصاد ایران را رونق می بخشد و جلوی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را نمی گیرد.

در همین حال خبرگزاری تسنیم نوشت: نتانیاهو در این کنفرانس خبری گفت: "این توافق به فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشروعیت بخشیده و یک ساختار بزرگ هسته ای را در دستان آنها می‌گذارد اما تحریم‌ها را بلافاصله علیه ایران بر می‌دارد، در زمانی که ایران به حمایت‌هایش از تروریسم در منطقه ادامه می‌دهد."

نتانیاهو در ادامه اظهاراتش در مخالفت با نتایج مذاکرات لوزان گفت: "این توافق ظرف چند سال آینده تمام محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران را بر می‌دارد و اجازه می‌دهد که ایران یک ظرفیت بزرگی برای غنی‌سازی داشته و بتواند ظرف چند ماه چندین بمب هسته‌ای بسازد. "

نتانیاهو با اشاره به اینکه توافق هسته‌ای می‌تواند اقتصاد ایران را احیاء کند مدعی شد که پس از این امر دست ایران برای حمایت از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه بازتر خواهد شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: "ایران رژیمی است که آشکارا خواستار نابودی اسرائیلی است، دو روز پیش در میانهمذاکرات لوزان فرمانده بسیج در ایران گفت که نابودی اسرائیل غیرقابل مذاکره است. می‌خواهم برای همه روشن کنم که بقای اسرائیل غیر قابل مذاکره است. اسرائیل توافقی را که در آن به کشوری که خواهان نابودی ما است اجازه داده می‌شود سلاح هسته‌ای داشته باشد نخواهد پذیرفت."

وی در ادمه گفت که هر گونه توافق با ایران شامل تعهد روشن از جانب تهران برای بقای رژیم صهیونیستی باشد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =