خطیب موقت نماز جمعه تهران هدایت های مقام معظم رهبری، ارتقای جایگاه علمی ایران، اجرای اقتصاد مقاومتی و تیم مذاکره کننده را از عوامل موفقیت مذاکرات اخیر خواند.

به گزارش مهر، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه با اشاره به موفقیت جمهوری اسلامی در مذاکرات لوزان، گفت: در خصوص ماهیت این بیانیه معتقدم این بیانیه چارچوب و کلی است و جزئیات آن مطرح نشده است.

وی تاکید کرد: این بیانیه دنیای غرب را بر آن داشت که حق ملت ایران در دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای را به رسمیت بشناسد؛ موضوعی که غرب قبلا از قبول آن ابا داشت اما تیم مذاکره کننده بر لزوم قبول این حق از سوی غربی ها تاکید داشتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران لغو تحریم ها را دستاورد دیگر این بیانیه خواند و گفت: طرف غربی به دنبال تعلیق تحریم ها بود اما در بیانیه بر لزوم لغو تمامی تحریم ها تاکید شده است اما چگونگی لغو تحریم ها بستگی به مذاکرات آتی دارد.

آیت الله امامی کاشانی ارتقای علمی کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی های مقام معظم رهبری و تلاش های تیم مذاکره کننده را عوامل موفقیت مذاکرات خواند و گفت: جمهوری اسلامی از نظر رشد اقتصادی در دنیا جایگاه خوبی دارد و ایران در دنیای علم و سیاست جایگاه ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید داشتند و درسخنرانی ابتدای سال نیز این موضوع را مجددا مطرح کردند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اظهارات شب گذشته رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه نتوانستیم ایران را قانع کنیم دست از انرژی هسته ای بردارد، گفت: اوباما بر فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام دانستن استفاده از سلاح هسته ای نیز استناد کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ایران از ابتدا هم دنبال سلاح هسته ای نبود و به کار بردن برخی تعبیرات از سوی رئیس جمهور آمریکا در این خصوص درست نبود.

وی با اشاره به اظهارات اوباما مبنی بر اینکه با همکاری اروپا، چین و روسیه توانستیم ایران را به پای میز مذاکرات بیاوریم و به توافق خوبی برسیم، گفت: اگر ایران امروز پای میز مذاکرات است، به خاطر توفیق غرب در تحریم ها نیست بلکه به خاطر این است که ثابت کند ملت ایران اهل منطق بوده و طرف غربی ظالم است.

آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر لزوم وفای به عهد طرف غربی گفت: رئیس جمهور آمریکا و طرف مقابل که با ایران پیمان بسته اند باید به عهد و پیمان خود عمل کنند زیرا اگر به عهد و پیمان خود وفادار نباشند، ایران نیز به عهد خود وفادار نخواهد ماند.

وی خطاب به طرف غربی گفت: عهدشکنی نکنید و این ننگ را در تاریخ خود ثبت ننماید، اگر به عهد خود وفا کردید، ایران نیز به عهد خود وفا می کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهارات شب گذشته اوباما مبنی بر حمایت ایران از تروریست ها بی ربط خواند و گفت: حمایت از مردم مظلوم فلسطین، سوریه، لبنان و عراق، حمایت از تروریست ها نیست بلکه ارسال سلاح برای کشتن انسان ها، حمایت از تروریست هاست.

آیت الله امامی کاشانی از طرف غربی خواست برای ادامه مذاکرات، چارچوب ها را رعایت کرده و مسائلی مانند آزادی، حقوق بشر و قوه قضاییه را مطرح نکند.

وی حمایت ها و هدایت های مقام معظم رهبری را عامل مهم موفقیت خواند و گفت: امام خمینی (ره) همواره بر لزوم اتکای به توان داخلی و تربیت نسل جوان برای پیشرفت تاکید داشتند که مقام معظم رهبری نیز این راه را ادامه دادند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: رهبری و ولایت، اصل وحدت و انسجام است زیرا وحدت در زیر چتری است که این چتر ولایت فقیه است.

آیت الله امامی کاشانی حکمت و متانت تیم مذاکره کننده را عامل دیگر موفقیت خواند و گفت: انصافا تیم مذاکره کننده با حکمت و متانت و با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر وارد میدان شد. باید به همه آقایان مخصوصا آقای ظریف خسته نباشید گفت.

وی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: این نصر از جانب خداست و خداوند نصرش را به دست انسان های شایسته ایجاد می کند.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سيد جواد ميري جويباري IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    توافق برنامه هسته اي ايران با آژانس برنامه اي هسته اي جهاني قابل تحسين است و زمان توافق بسيار بجا بوده است و با اين كار مشت محكمي بر دهان دشمنان مرموز داخلي و خارجي خود زده است.راه دشمن نابودي است و راه دوست پيشرفت است.