تسنیم نوشت:

رییس پلیس راهور ناجا به استان‌های پرتصادف در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و کرمان پرتصادف‌ترین استان‌ها در طرح نوروزی بودند.

به گزارش اطلاع‌رسانی راهور ناجا، اسکندر مومنی امروز در حاشیه بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجابا بیان اینکه از روز چهارشنبه 12 فروردین تمامی نیروهای پلیس راهور برای تسهیل بازگشت مسافران نورزی در آماده باش کامل هستند اظهار داشت: آمارهای نهایی تلفات و تصادفات امشب مشخص می‌شود، اما با وجود افزایش 3 درصدی سفرها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته تصادفات و تلفات کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 75 درصد مسافران نوروزی به مبادی اولیه بازگشته اند و 25 درصد باقیمانده نیز طی امروز و فردا به منازل‌شان باز می‌گردند تصریح کرد: طرح نوروزی تا پایان روز 15 فروردین ادامه دارد؛ خوشبختانه مردم زمان بازگشت سفرهای خود را توزیع کردند و مدیریت بازگشت بین روزهای 12 تا 14 فروردین اتفاق افتاده است.

مومنی به مهمترین علت بروز تصادفات نوروزی اشاره کرد و افزود: واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و سرعت و سبقت غیرمجاز مهمترین علت بروز حوادث نوروزی بوده است، از سوی دیگر مهمترین نوع تصادفات نوروزی واژگونی بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیشترین تصادفات در هفته اول نوروز رخ داد و در هفته دوم شاهد کاهش تصادفات بودیم گفت: مثلث پلیس، رسانه و مردم در نوروز امسال شکل گرفت و موجب کاهش تصادفات شد، توجه مردم به پیام‌های پلیس موجب شد پرحجم‌ترین عملیات ترافیکی سال با موفقیت انجام شود.

مومنی با بیان آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: بار ترافیک در خروجی استان‌های شمالی، خراسان رضوی و هرمزگان پرحجم است در حالی که خروجی و ورودی استان‌های فارس، اصفهان و قم نیز پرحجم است. همچنین ورودی‌های استان تهران نیز دارای حجم بالای تردد است.

رییس پلیس راهور ناجا از رانندگان خواست بازگشت از سفر خود را به ساعات پایانی جمعه موکول نکنند و اگر هنوز بازگشته اند سفر خود را شنبه انجام دهند. ضمن این که رانندگان نباید فرصت کم را با سرعت زیاد جبران کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک مادر DE ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    1 0
    اخرین جمله شون خیلی به دلم نشست ترا خدا مواظب باشید و با احتیاط رانندگی کنید و به فکر عزیزان چشم به راهتون باشید که منتظرند........