دقایقی پس از قرائت بیانیۀ مشترک هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک بسیاری از رسانه های جهان با انتشار مفاد آن، بیانیه را توافقی مهم پس از سالها ماراتن دیپلماتیک خواندند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دقایقی پس از قرائت بیانیۀ مشترک هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک بسیاری از رسانه های جهان با انتشار مفاد آن، بیانیه را توافقی مهم پس از سالها ماراتن دیپلماتیک خواندند:

الجزیره:  اوباما توافق با ایران را توافقی تاریخی خوانده که ضمن فهم مشترک میان طرف، همۀ جوانب و نگرانیها را در نظر گرفته است. الجزیره با انتشار عکسی از شادی مردم پس از قرائت توافق هسته ای، می نویسد: پس از تأئید آژانس انرژی هسته ای، آمریکا و اروپا همۀ تحریم های ایران را به حالت تعلیق در می آورند.

نیویورک تایمز به قلم توماس اردبرینک: توافق هسته ای که می تواند پایانی بر تحریم ها و حتی شعار "مرگ بر آمریکا" باشد، ایرانی ها را به خیابانها کشاند تا به شادی و پایکوبی بپردازند. شهر 12 میلیون نفری تهران که عصر پنجشنبه تقریبا خالی از جمعیت بود، به یکباره ایرانی شاد را به خیابانها کشاند.

لوموند: طبق تحقیقی که به تازگی از سوی روزنامۀ واشنگتن پست و شبکۀ ای بی سی صورت گرفته، 59% آمریکایی ها موافق توافق هسته ای کشورشان و طرح اوباما برای مذاکره با ایران بودند. 

فیگارو: ایران و گروه پنج به علاوه یک پس از یک ماراتن طاقت فرسای دیپلماتیک سرانجام به تفاهم مهمی دست یافتند. برای سیاستمداران داخل و خارج از مذاکرات، این تفاهم بار مهمی دارد. لوران فابیوس آنرا گامی به جلو می داند. اوباما این بیانیه را تاریخی می خواند و در نهایت اینکه جان کری، مهمترین عامل مذاکرات که کنگره آمریکا بی صبرانه منتظر اوست، نمی توانست دست خالی به آمریکا بازگردد.

یو اس ای تودی:   توافق هسته ای، امنیت جهانی را تضمین می کند. اوباما در سخنرانی 18 دقیقه ای خود در گلدن رز کاخ سفید، توافق را پیروزی مهم در سیاست خاورمیانه ای خود خواند. او متعهد شد که با کنگره و اسراییل که نسبت به این توافق خوش بین نیستند، همکاری تنگاتنگی را آغاز کند تا در 30 ژوئن زمینه برای امضای توافق نهایی حاصل شود. 

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =