متن بیانیه مشترک ایران و 1+5: همه تحریم ها برداشته خواهد شد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لوزان، وزارت امورخارجه متن فارسی بیانیه مشترک را در اختیار رسانه ها گذاشت که در ادامه می آید:

به گزارش خبرآنلاین، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 متشکل از چین، روسیه، فرانسه، آمریکا، انگلیس وآلمان در چارچوب عناصر مندرج در برنامه اقدام مشترک مورخ 24 نوامبر 2013 و متعاقب فرایند طولانی مذاکراتی پیچیده و طولانی در ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی، به مجموعه ای از راه حل های لازم جهت نیل به برنامه جامع اقدام مشترک در شهر لوزان سویس دست یافتند. مجموعه متضمن این راه حل ها جنبه حقوقی نداشته و صرفا راهنمای مفهومی تنظیم و نگارش برنامه جامع اقدام مشترک را فراهم خواهد ساخت. بر این اساس تدوین برنامه جامع اقدام مشترک با مبنا قرادادن این راه حل ها در آینده نزدیک آغاز خواهد گردید.

تداوم برنامه هسته ای از جمله غنی سازی

در چارچوب راه حل های موجود، هیچ یک از تاسیسات و فعالیت های مرتبط هسته ای متوقف، تعطیل و یا تعلیق نمی شود و فعالیت های هسته ای ایران در تمامی تاسیسات هسته ای از جمله نظنز، فردو، اصفهان و اراک ادامه خواهد یافت.
این راه حل های جامع ، ادامه برنامه غنی‌سازی در داخل کشور را تضمین می کند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود مطابق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک تولید صنعنی سوخت هسته ای خود را برای تامین سوخت نیروگاه های هسته ای ادامه دهد.
بر اساس راه حل به دست آمده ، دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه غنی سازی ایران 10 ساله خواهد بود. در طول این مدت، تعداد بیش از 5000 ماشین سانتریفیوژ در نظنز به تولید مواد غنی شده در سطح 67/3 درصد ادامه خواهند داد. ماشین های اضافه بر این تعداد و زیرساخت های مرتبط با آنها جهت جایگزینی با ماشین هایی که در طول این زمان آسیب می بینند جمع آوری و تحت نظارت آژانس نگهداری خواهد شد. همچنین ایران قادر خواهد بود ذخایر موجود مواد غنی شده خود را برای تولید مجتمع سوخت هسته ای و یا صادرات آنها به بازارهای بین المللی در قبال خرید اورانیوم اختصاص دهد.
براساس راه حل های به دست آمده ایران برنامه تحقیق و توسعه خود را بر روی ماشین های پیشرفته ادامه خواهد داد و مراحل آغاز و تکمیل فرایند تحقیق و توسعه سانتریفیوژهایIR-4، IR-5 ،6IR- و IR-8 را در طول دوره زمانی 10 ساله برنامه جامع اقدام مشترک ادامه خواهد داد.

تاسیسات فردو

بر اساس راه حل های بدست آمده تاسیسات هسته ای فردو به مرکز تحقیقات هسته ای و فیزیک پیشرفته تبدیل خواهد شد. بیش از 1000 ماشین سانتریفیوژ و تمامی زیرساخت آنها در فردو حفظ و نگهداری خواهند شد که از این میان دو آبشار سانتریفیوژ در چرخش خواهند بود. همچنین نیمی از تاسیسات فردو با همکاری برخی از کشورهای(1+5) به انجام تحقیقات پیشرفته هسته ای و تولید ایزوتوپ های پایدار که مصارف مهمی در صنعت، کشاورزی و پزشکی دارد، اختصاص پیدا می کند.

راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک

مطابق راه حل های موجود؛ راکتور تحقیقاتی اراک آب سنگین باقی خواهد ماند و با انجام بازطراحی ارتقاء یافته و روزآمد خواهد شد. در باز طراحی راکتور ضمن کاهش میزان تولیدی پلوتونیوم، کارآیی راکتور اراک به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. بازطراحی راکتور اراک در چارچوب یک برنامه زمان بندی مشخص و در قالب یک پروژه بین المللی مشترک تحت مدیریت ایران آغاز و پس از آن بلافاصله ساخت آن شروع و در چارچوب یک برنامه زمان بندی تکمیل خواهد شد. تولید سوخت رآکتور اراک و اعطای گواهی بین المللی سوخت راکتور از جمله موارد این همکاریهای بین المللی خواهد بود. از طرف دیگر، کارخانه تولید آب سنگین نیز مانند قبل به کار خود ادامه خواهد داد.

پروتکل الحاقی

ایران در جهت شفافیت و اعتماد سازی به صورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را به صورت موقت اجرا نموده و در ادامه فرآیند تصویب این پروتکل طبق یک جدول زمانی در چارچوب اختیارات رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی به تصویب خواهد رسید.

لغو تحریم ها
براساس راه حل های بدست آمده، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک ، تمامی قطعنامه های شورای امنیت لغو خواهد شد و همه تحریم‌های اقتصادی و مالی چندجانبه اروپا و یکجانبه امریکا از جمله تحریم های مالی، بانکی، بیمه، سرمایه گذاری و تمامی خدمات مرتبط با آنها در حوزه های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی وخودور سازی فورا لغو خواهند شد. همچنین تحریم ها علیه اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان ها، نهادهای دولتی و خصوصی تحت تحریم های مرتبط هسته ای ایران از جمله؛ بانک مرکزی، سایر موسسات مالی و بانکی، سوئیفت، کشتیرانی و هواپیمایی جمهوری اسلامی، کشتیرانی نفت به‌طور همه‌جانبه فورا برداشته خواهند شد. همچنین کشورهای عضو گروه (1+5) متعهد هستند از وضع تحریم های جدید در موضوع هسته ای خودداری نمایند.

همکاری های بین المللی :

همکاری های بین المللی هسته ای با جمهوری اسلامی ایران از جمله با اعضای 1+5 در حوزه ساخت نیروگاه های هسته ای، راکتور تحقیقاتی، گداخت هسته ای، ایزوتوپ های پایدار، ایمنی هسته ای، پزشکی و کشاورزی هسته ای و ... امکان پذیر و ارتقاء پیدا خواهند کرد. بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک، دسترسی ایران به بازار جهانی، عرصه های تجاری، مالی، دانش فنی و انرژی نیز فراهم خواهد شد.

زمان بندی اجرا برنامه جامع اقدام مشترک

با پایان یافتن این مرحله از مذاکرات، تدوین پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک تا بازه زمانی 10 تیر در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. با نهایی شدن متن، برنامه جامع اقدام مشترک در قالب قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد تایید قرار خواهد گرفت. جهت لازم الاجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک برای تمامی کشورهای عضو سازمان ملل متحد، این قطعنامه همچون قطعنامه هایی که علیه ایران تصویب شده بودند تحت ماده 41 فصل هفتم منشور ملل متحد تصویب خواهد شد تا بتواند قطعنامه های قبلی را لغو کند.

طرف های برنامه جامع اقدام مشترک پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت، به یک دوره زمانی آماده سازی برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک نیاز خواهند داشت. پس از طی مرحله آماده سازی و همزمان با شروع به اجرای اقدامات هسته ای از سوی ایران در یک روز تعیین شده لغو تمامی تحریم ها به طور خودکار به اجراء در خواهد آمد.
در چارچوب راه حل های به دست آمده ؛ برای بازگشت پذیری متقابل تعهدات مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک در صورت نقض تعهدات از سوی هر یک از طرف ها سازو کار لازم پیش بینی شده است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 152
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    هیچوقت به دشمنا نباید اعتماد کرد .الکی مثلن ما دیگه انرژی هسته ای نداریم . ما که کار خودمونو می کنیم بزار فکر کنن ما دیگه انرژی هسته ای نداریم. زنده باد ایران
    • بی نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      57 2
      حالا فکر کردی اونا به ما اعتماد دارند
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    165 6
    چقدر مدیریت این صدا و سیما ضعیفه
  • مجيد فتاحي A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    39 3
    درود بر بزرگ مرد ايراني دكتر ظريف و گروه قدرتمندش,سر بلندي سر افرازي ايران ارزوي هر ثانيه ماست
  • یک ایرانی A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    32 2
    زنده باد ایران
  • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    24 1
    این بیانیه سازمان ملل نیست بیانیه امروز یک بیانیه کلیه نه اینقدر ریز روی سایت اتحادیه اروپا هست البته به زبان انگلیسی
  • بی نام A1 ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    10 50
    خدایا حالا من چکار کنم؟ الان قیمت نفت میاد پایین از کار بیکار میشم توی کشور غریب.
  • ایرانی شاد A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    4 1
    خدایا از این ارامشی که در سال نو با این مرد به ما هدیه دادی ممنونم
  • فرهنگ A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    3 1
    دردود بر ظریف
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    2 2
    خسته نباشی دکتر و متاسفم برای رسانه ای که اسمش ملی هستش ولی با یه عده خاص همقدم بود
  • محمد حسین سلتانی GB ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    2 1
    به امید موفقیت ایران صلحجو
  • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    2 2
    زنده باد دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای. دیگه هیچ دلیلی برای دلواپسان باقی نیست. به احترامت میایستم
  • سینا ES ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    12 1
    ظریف عراقچی و سایر اعضای تیم مذاکره کننده خدا قوت... به عنوان یک ایرانی به داشتن دیپلماتهایی مثل شما به خودم میبالم تیمی 8 نفره در مقابل تیمی 48 نفره متشکل از قدرتهای برتر سیاست دنیا 9 روز مردانه ایستادید تا احقاق حق مردم ایران پاک رو انجام بدید مردمی که در ایام نوروز پا به پای شما پای تلویزیون رادیو و سایتهای خبری نشستند تا خبری از مذاکرات بیرون بیاد جدا از هر نتیجه ای که به دست بیاد این همت شما ستودنیست ما مردم ایران به پاس زحمات بی دریغ تیم مذاکره کننده ایرانی نشان لیاقترا برازنده شما میدانیم خسته نباشید دلاوران خسته نباشید پهلوانان. ...دوستان نشر کنید تا قدردانی مردم ما از زحمتهای این غیور مردان به دست مسولین برسه...
  • رهسپار با ولایت A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    4 8
    عرض خدا قوت فعلا که به تحلیل نرسیده از نظر ملت ،ولی باید به اون کسی که نظر داده بود کور شود چشم دلواپسان باید بگم متاسفم واقعا براشون دلواپسان کل ملت بود نه شخص خاص واقعا متوجه اید چی میگید ،ان شاالله بهترن ها برای ملت عزیزمون رقم بخوره به حق خانم فاطمه الزهرا ص
  • بی نام US ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    خاک بر سر صدا و سیما
    • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      چه ربطی داره به صدا و سیما؟ نماینده‌ی اتحادیه‌ی اروپا در مورد لغو تحریما حرفی نزده باید صدا و سیما به ترجمه اضافش کنه؟
  • احسان از بجنورد A1 ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    8 7
    به طور حتم این پیروزی با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب وزحمات بی نظیر تیم مذاکره کننده خصوصا وزیر امور خارجه عزیز بدست امده است . اقای ظریف از امروز با لطف پروردگار به اسطوره ای همیشگی برای ایران زمین تبدیل گردید مبارک باشد
  • سلام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    15 5
    چقدر جالب
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    اینقد ساده نباشید برداشته شدن تحریم ها فقط به نفع قشر مرفح جامعه است. شاید وضع زندگی قشر کارمند و کارگر باز هم از اینه که هست بدتر شه چون سیستم خرابه. سیستم اقتصاد ابران براساس عدالت نیس فقط سودش به جیبه یه عده میره و دودهش به چشم فقرا
    • بی نام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      26 3
      البته به نفع قشر باسواد هم هست..... مرفه......
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
      4 0
      من هم کاملا با این نظر موافقم. سوای بحث این مذاکرات. تچربه به من این را ثابت کرده است. الان هم از مفاد تفاهم نامه مشخص هست عبارت اشخاص حقیقی قید شده که کلا برداشتن تحریمها صرفا به سود آنهاست. نه یک مستاجر در به در تازه بیکارشده.
  • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    17 1
    خواهش میکنم صنعت ت ریست رو بزارید گزینه اول .باور کنید بعد از 2 سال نیازی به صادرات نفت نداریم.خواهشا با مفاسد اقتصادی هم مبارزه کنید
  • حسام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    45 6
    اقای ظریف عزیز متشکریم
  • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    3 1
    دكتر ظريف خسته نباشي ، واقعا ازت ممنونيم.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    2 1
    خدایا شکرت زنده باد ظریف ، روحانی
  • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    31 2
    یه سوال. یعنی وقتی ایران اون اقدامات رو انجام بده تحریم ها لغو خواهد شدیا همزمان واگر اول باید ایران اون اقدامات روانجام بده چقدر طول میکشه تا انجام بده
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    33 3
    خدایا شکرت ..کور شود هر که نتواند ببیند موفقیت بزرگ را
  • رسول A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    25 11
    زنده باد دکتر ظریف و خسته هباشی جانانه
  • بی نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    50 9
    تحریم ها چی شد؟ من نفهمیدم قیمت اجناس پایین میاد؟
  • من A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    33 4
    زنده باد ظریف
  • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    29 4
    تبریک به همه هم وطنهای عزیز خسته نباشید دکتر
  • hosein88 A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    عربستان بای بای. امارات بای بای. قطر بای بای ترکیه بای بای... بای بایی. ایران ابر قدرت منطقه هست که 6 وزیر امورخارجه جهانو به مدت چند روز پای میز مذاکره کشوند. ممنونم اقای ظریف.
    • بی نام A1 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      11 0
      واقعا جو گیرند...ایشالا اقتصاد ایران سروسامان میگیره ولی نه این مدلی که شما میگی
  • بی نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    3 4
    از دکتر ظریف به خاطر این جهاد دیپلماسی تشکر می کنیم.
  • محمد حسین A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    28 14
    هر چه هم شود باید بدانیم با شیطان نمی شود توافق کرد 000000
  • امیر مهدی زارع GB ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    40 49
    سلام اقتصاد
  • علی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    28 15
    از تیم مذاکره کننده و بیانیه اقدام مشترک حمایت می کنیم ولی چک سفید امضا به کسی نمی دهیم. دوستان بهتره تا ارائه شدن تفاهم نامه اصلی کمی صبر کنیم و جو گیر نشیم. ببینیم مفاد این بیانیه مشترک اصلا لحاظ میشه؟ و طرف غربی پایبند میشه یا باز بازی در میاره
  • بی نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    9 11
    واقعا تفاوت جلیلی وظریف تا کجاست؟حیف اونهمه سال که آدمهای غیرمتخصص درراس کاربودند..شرم برهمه ی کسانی که این وضع روبوجودآوردندودرودبرظریف:
  • جعفرنیا سید مصطفی RO ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    57 26
    من به احترام جناب دکتر ظریف وهمکاران محترمشون تمام قد میایستم.وآرزوی موفقیت میکنم
    • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      12 21
      خیلی وقته ایستادین خسته نشید بفرمایید:تبسم
  • حجت A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    31 6
    دسستتون درد نکنه
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    70 5
    خدا رو شکر روی اینایی که دلالی میکردن کم میشه. از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو توش دلالی میکردن. همین دلالیا باعث شده بود قیمتا 100برابر بشه. ایشالا دیگه جنس بی واسطه به دست مردم برسه.
  • محمد حسین GB ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    72 11
    عربستان و صهیونیست ها امشب اشک بریزید
  • نسیم A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    39 6
    درود ایرانیان بر شما دکتر ظریف و همکارانتون
  • 77 IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    14 49
    یعنی امکان داره قیمت خرید خدمتم کمتر بکنن. انشاا.... لطفا بچاپ وگرنه دیگه به سایتتون سر نمیزنم. لطفا لطفا
  • حسن اتی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    19 3
    دمت گرم
  • نواب A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    47 41
    این که هنوز توافق نیست. فقط راه حل هاست. یعنی پشم. روشون نشد بگن تمدید، اسمشو گذاشتن بیانه. آره ملت هم .... شعار دولت محترم توی انتخابات آینده هم همین رفع تحریم هاست، چون تا اون موقع هم هیچ کاری نمیتونن واسه جیب مردم کنن. ههه...
  • امیر A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    27 45
    بیانیه انگلیسی با بیانیه فارسی ظاهرا یه سری اختلافات داره
    • محمد IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      23 2
      بله درست می فرمایید. طبق متنی که اقای دکتر ظریف قرائت کردند تحریم ها بلافاصله پس از شروع تعهدات طرفین برداشته می شود اما در متنی که خانم موگرینی قرائت کردند قرار است تحریم ها به صورت گام به گام رفع شوند البته این ترجمه شبکه خبر از سخنان موگرینی بود. به هر حال باور این نکته که 15 حاضر شده باشد تمامی تحریم ها را یک جا بردارد دشوار است. کاش می شد برای اگاهی مخاطبان متن انگلیسی بیانیه را هم می گذاشتید تا بشود بهتر قضاوت کرد.
  • سید IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 3
    دوستان به نظر من در زمینه سلاح هسته ای ای توافق خوب نبوده/فردو از غنی سازی شده مرکز تحقیقات
  • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    3 2
    ظریف و اس ماس
  • فرناز IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    35 41
    افتخار ما آقای دکتر ظریف سعی در برگرداندن آبروی از دست رفته ایران می کنن ام اما دوستان متن انگلیسی اینقدر ها هم پیروزمندانه به نظر نمیرسه خودتون قضاوت کنید : غنی سازی در نطنز محدود خواهد شد در ترجمه بیان نشده سایت فردو به مرکز تحقیقاتی تبدیل خواهد شد و نیاید هیچگونه ماده قابل انشقاق در فردو ساخته شود راکتور هسته ای آب سنگین در اراک دوباره سازی خواهد شد به طوری که قابلیت ساخت پلوتونیوم با درجه تسلیحاتی نداشته باشد خبرآنلاین واقعا انصاف نیست که این پست رو منتشر نکنی ..اگه واقعاً غرضی در کار نیست اجازه بده هموطنانم آگاه تر باشند
    • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      15 2
      سلام. کری و اوباما هر دو به این نکته اشاره کردن. فردو به عنوان مرکز تحقیقاتی و بدون توان غنی سازی خواهد بد. در ضمنرفع تحریم ها بزرگترین پیروزی برای ملت ایران می باشد.
  • بی نام A1 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    33 6
    تبریک به مردم شریف و عزیز ایران
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    2 3
    هر چند می دونم این نظر را تایید نمی کنید ولی من متن بیانیه مشترک رو از بی بی سی خواندم و پخش زنده شو هم از شبکه خبر که خیلی سریع نشون داد دیدم یه صد وپنجاه درجه ای با این چیزی که شما نوشتید تفاوت داره..
  • میرزایی A1 ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    5 1
    درود بر ظریف صالحی عراقچی و روانچی
  • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    25 31
    الان دلار 1100تومن میشه؟
    • زهرا RO ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      45 10
      خیر دوست عزیر،،دلار به کمتر از 3300تومن نمیره،،چون بودجه امسال بر اساس این قیمت بسته شده
    • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      28 8
      دلار ارزون نمی شه چون یک عده ای کلی دلار در منزل دارند یک عده ای خارج از کشور هستند و به ضررشون میشه و از همه مهمتر دولت به نفعش که دلار ارزان نشه.
  • مینا IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    25 9
    مبارکه تبریک و شادباش برای این توافق
  • احمد از چابهار RO ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    47 39
    ظریف مچکریم خسته نباشی دلاور خداقوت ملت ماروسربلندکردی
  • بی نام A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    60 6
    خدا کنه تا این تفاهم نامه اجرایی بشه باز احمدی نژادها نیان 10 سال طول کشید تا 1 خرابکاری اصولگراها درست بشه چند هزار تای دیگه مونده
  • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    19 23
    ما كه آخرش نفهميديم تحريمها كي برداشته ميشن بعده ١٠ سال؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    توافق سیاه.این که شد دومرحله ای..غربی ها قابل اعتماد نیستن
  • احمد A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    37 28
    تاریخ ایران به احترام تو خواهد ایستاد. ظریف متشکریم.
  • احمد A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    22 29
    خسته نباشي مرد بزرگ دكتر ظريف
  • ناشناس IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    37 10
    روحانی متچکریم
  • ببو A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    41 17
    درود بر وطن پرستان واقعی
  • ehsan RO ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    40 5
    مرسی دکتر،این جان کری چقدر چغر و بدبدن بود خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
  • بی نام RO ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    38 12
    درود بر امير کبير زمان.درود برمصدق حال ما
  • پرسش A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    83 37
    کارشناس صداوسیما بعد از صحبت‌ها برگشته می‌گه متن فارسی و انگلیسی یکی نبود خداوکیلی خیلی ناجوانمردانست وقتی توی تیم خودت با یار خودی اینقدر مشکل داشته‌باشی... برادر و خواهر صدا و سیمایی مگه شما از ملت ایران نیستید عزیزِ من؟ چرا اینقدر یکطرفه رفتار می‌کنید؟
    • ایرانی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      33 3
      نه خوب صدا و سیما غیرت ایرانی نداره .از خداشم هست همه چی بد پیش بره... یک ذره حمایت نکرد این چند روزه...جای تاسف داره...متن انگلیسی و فارسی دقیقا یکی بود .فقط یکمی صحبت های اوباما و ظریف فرق داشت که اونم باز موضوع خاصی نبود.
  • ابوالفضل IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    58 3
    قبلا که میرفتیم خرید میگفتن دلار رفته بالا یه شبه جنس ها گرون شده. یعنی میشه بازم بریم خرید بعدش فروشنده بگه دلار اومده پایین جنسامون ارزون شده. خدایی چند سال این جمله رو مخه ملت بود و فرصتی واسه دلال های بی معرفت. ظریف روحانی خدا مادرتونا رحمت کنه.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    5 29
    ترکمان چای 2015
  • ehsan DE ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    5 3
    واقعا دست تیم مذاکره کننده درد نکنه، خیلیا نمی خواستند این روز رو ببینند. ولی حالا امیدوارم همه با هم ایرانی تازه بسازیم
  • پویا A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    7 3
    امید وارم این توافق به صورت کتبی و قانونی در بیاد و سخنان داخلی طرفین کار رو خراب نکنه
  • توحید A1 ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    7 4
    ظریف مچکریم
  • عجب US ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    20 3
    بورس صعود کرد تبریک
  • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    13 3
    من فقط خسته نباشید می گم. خوشحالم که سیاست پیروز شد و خوشحالترم که این دوره از مذاکرات بالاخره تمام شد.
  • حمیدیکتا IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    12 2
    ازتلاش ماندگاردکترظریف تشکرمیکنیم وخداقوت میگویم وتمام قدازش حمایت میکنیم.یادمان نرودتمام دشمنان اسراییل منحوس واعراب کمرهمت بسته بودنندتا توافق شکل نگیرید وحتی تحریمهاشدت بگیرد.بایدقدردان باشیم وحمایت کنیم.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    17 21
    دلار کی میاد پایین ؟
    • ؟ IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      32 19
      مگه قراره بیاد پایین؟
  • خبر انلاین US ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    10 10
    اوباما گفت که تحریم ها به تنهایی نمی توانست برنامه هسته ای ایران متوقف کند اما ایران را مجبور کرد که به میز مذاکره باز گردد. وی افزود: توافق خوبی حاصل شد که به اهداف کلیدی ما پایبند است و مانع از رسیدن ایران به سلاح هسته ای می شود. اوباما افزود: ایران دیگر در تاسیسات فردو برای 10 سال آینده اورانیوم غنی سازی نخواهد کرد و بخش عمده ای از اورانیوم ایران خنثی خواهد شد. وی گفت: حتی اگر ایران توافق کنونی را نقض کند ...
    • ندارم A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
      7 43
      اوباما بیخود کرده حرف مفت زیاده
  • اکبر A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    24 35
    جناب آقای دکتر ظریف، به عنوان یک شهروند ایرانی از زحمات شبانه روزی شما و همکارانتان در این مدت سپاسگزارم، شما با «ظرافت» و منطق و نه با شعارهای تو خالی و بی پشتوانه از حقوق مردم ایران صیانت کردید و کار بزرگی را برای مردم ایران انجام دادید و بزرگترین پاداش شما هم این است که در تاریخ ایران از شما به نیکی یاد خواهد شد. همیشه سلامت و موفق باشید.
  • خبرانلاین US ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    10 5
    وزیر امور خارجه فرانسه گفت توافق لوزان پیشرفت مثبتی است. به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ لوران فابیوس گفت این توافق توافقی مرحله ای است که مطمئناً دربردارنده پیشرفت های مثبتی است. اما باید هنوز کارهایی صورت بگیرد. زیرا ما باید قبل سی ام ماه ژوئن کار را به پایان برسانیم.فابیوس گفت برای اینکه روشن شود منظورم از پیشرفت مثبت چیست، مثالی می زنم. اگر ما می خواهیم اورانیوم غنی شده داشته باشیم، باید ...
  • خبر انلاین US ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    11 3
    موگرینی گفت که امروز ما گامهای قاطعانه برداشتیم و به راه حل ها در پارامترهای کلیدی رسیدیم و همه تحریم های اقتصادی و هسته ای اتحادیه اروپا پایان می یابد. به گزارش ملیت به نقل از تسنیم، موگرینی در کنفرانس خبری مشترک با ظریف گفت که امروز ما گامهای قاطعانه برداشتیم و به راه حل ها در پارامترهای کلیدی رسیدیم.وی افوزد که ما الان می توانیم نگارش متن و پیوست های توافق جامع را شروع کنیمموگرینی گفت که فعالیتهای هسته ...
  • بی نام A1 ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    42 11
    همه ما ازته دل خوشحال سدیم انشالااقتصادایران دوباره جان بگیرد.ممنون وخسته نباشید.
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    22 8
    ممنونتبم مرد بزرگ عیدی ملت ایران رو دادی
  • حسین اسماعیلی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    22 56
    سلام واقعا دست رهبر عزیزم وریس جمهور دکتر ظریف درد نکنه تبریک به هم وطنم
  • صادق A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    72 38
    حتی اگه اجناس ارزون نشه هم من تا آخر عمر دعا گوی دکتر ظریف عزیز هستم . خسته نباشی قهرمان ، اجرت با امام حسین ع
  • علی A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    41 23
    انشا لله دکتر در ایران قضیه رو مو به مو توضیح میده تا مثل عهد نامه ترکمن چای نشه مرسی.
  • مهیار A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    32 27
    همه ایران به احترام تلاش و موفقیت این مرد بزرگ خواهد ایستاد
  • saman A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    21 34
    ظریف و روحانی مچکریم
  • رضا A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    22 20
    زنده بادمصدق دوم
  • شهرام EU ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    17 7
    از آقای دکتر ظریف و بقیه همکارانش بسیار متشکریم. دوستان اگر دقت کنند در متنی که دکتر ظریف قرائت کردند هم نوشته شده بود: "... و ایالات متحده نیز اجرای تحریم های مالی و اقتصادی ثانویه مرتبط با هسته ای را، همزمان با اجرای تعهدات عمده هسته ای ایران به نحوی که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی راستی آزمایی شود، متوقف خواهد کرد." یعنی آمریکا وقتی تحریم ها را بر خواهد داشت که آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام هر مرحله از تعهد را تایید کند، فرضا تایید کند که غنی سازی در نطنز به سطح تعهد داده شده رسیده است. که این هم اصلا زمانبر نیست و با فاصله کمی از اعلام ایران می تواند انجام شود. من در این مسئله تناقضی بین صحبت های ظریف، اوباما و کری تناقضی نمی بینم.
  • محمد A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    20 8
    نهایت تشکر و قدردانی را به دکتر ظریف و تیم میهن پرست و سخت کوش و دانایش تقدیم میکنم. آرزوی سلامتی و سعادت و سربلندی برایشان دارم. زنده باد ایران و ایرانی. منتقدان، دوران بدون نتیجه قبل از دکتر ظریف را لطفا به یاد بیاورند
  • علی A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    31 21
    در ابتدا از رییس جمهور محترم برای انتخاب چنین شخص شایسته ای برای مذاکرات تشکر میکنم و سپس از رهبر عزیزمان برای دادن رهنمود به مسوولین و سپس از دکتر ظریف که واقعا کاری غیر قابل باور رو به سر انجام رسانید،،،ظریف دوستت داریم عاشقتیم توی تاریخ ثبت میشی
  • مرتضي A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    14 7
    درود بر روحاني و تيم هسته اي..درود بر مرد فرهيخته ايران دكتر ظريف..خدايا شكرت
  • سروش IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    11 15
    خدایا شکرت . خدایا تیم مذاکره کننده رو در پناه خودت حفظ کن
  • محمد IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    15 3
    عیدی بزرگ دولت اعتدال و مخصوصا آقای ظریف وتیم ایشون به ایران . خسته نباشد این بزرگواری شما از یاد ملت ایران نخواهد رفت.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    15 7
    ظریف و روحانی مچکریم
  • ناشناس IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    17 4
    امارات وسعودی دیگه آب گل آلود برا ماهیگیری شما وجود ندارد.باید از این بعد پیشرفت سریع اقتصاد ایران را مشاهده کنید
  • بی نام RO ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    34 45
    ما اجازه 5000 سانتریفیوژ رو داریم ، اونم سانتریفیوژ نسل اول ، هر سانتریفیوژ نسل اول ظرفیتش 1 سو است ، یعنی کلا 5000 سو ، درحالیکه 190 هزار سو میخواستیم
  • حسین A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    19 0
    ممنون از زحمات چندیدن و چند ماهه ی دکتر ظریف و تیم مذاکرده کننده که واقعا از دل و جون مایه گذاشتن و به ملت ایران عیدی خوبی دادند . امیدوارم مردم در انتخابات های بعدی بیشتر دقت کنند تا دیگه نیاز نباشه 8 سال خراب کاری ، اینجوری و با استرس جبران بشه مبارک ملت و هر کسی که شاد میشه از رفع تحریم ها
  • حجت IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    21 1
    اقتصاد ایران مانند قطاری هست که با سرعت زیاد از ریل خارج شده و اقای ظریف توانست این قطار را دوباره روی ریل سوار کندبه زودی مسافرین این قطار طعم سفر لوزان با لوکوموتیورانی اقای ظریف را خواهند کشبد....
  • ماری JP ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    20 1
    تا تیرماه بازم هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست ازخدا میخواهیم که به خیرو صلاح ایران و مردم ایران تموم شود
  • بدون نام ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    18 2
    اقاي دكتر ظريف و هيت همراه متشكريم و به احتراماتان تمام قد مي ايستيم
  • ایران A1 ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    15 5
    دوستای عزیز با احترام به تمام نظرات باید بگم که این فقط و فقط یه بیانیه بود نه چیز بیشتری و تمام اختلاف ها باقی سر جاشه و نمیشه اطمینان داشت که همه چیز درست شده ولی اگه بر پایه همین بیانیه توافق صورت بگیر واقعا یه توافق خوب هستش چون ما چیزِ زیادی از دست ندادیم ولی رسیدن به این توافق خیلی سخته وکار دکتر ظریف برای نگارش توافقنامه خیلی سخت تر میشه و تاز از این به بعد کارش شروع شده خدا این تیم مذاکره کننده مارو برای ملت ایران حفظ کنه
  • reza IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    14 18
    زنده باد دیپلماسی فکورانه
  • علی A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    7 4
    سلام.ما این پیچ را اگر خدا بخواد رد می کنیم .مسله اصلی و اساسی عربستان که محققا با گفتگو حل نمی شه. و باید آماده رویارویی با این جماعت منفور باشیم.
  • على اكبر A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    1 2
    ضمن عرض خسته نباشيد خدمت تيم مذاكره كننده رويهم رفته توافق بدى نيست اما قطع به يقين شايد كامل نباشه
  • محمد US ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    15 7
    ظریف جون دوستت دارمممممممممممممممممممم
  • بی نام A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    10 19
    به نظر من هنوز هیچ سلحی در کار نیست بعد هم چند ماه دیگر تحریم های. افزایش میدهند
  • امیر IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    23 9
    راضیم ازت روحانی و ظریف مچکریم
  • محمد علی A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    16 0
    یکی بمن بگه بالاخره این تحریمها کی برداشته میشه؟ زمانش مشخصه یا قراره باز هم مذاکره کنند؟
  • محسن EU ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    16 54
    دیگه ننگین تر از این نمیشد
  • هادی A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    4 2
    حرف های جان کری راجع به بندهای توافق با آنچه ظریف گفت و آنچه اینجا آمده خیلی خیلی فرق داره.
  • بی نام US ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    10 5
    تبریک به تمام ایرانیان
  • بی نام A1 ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    13 11
    برای من خیلی حالب است 5 کشوری که خود بمب اتم دارند و یکی از آنها هم از بمب اتم استفاده کرده و میلیونها انسان بیگناه را کشته حالا پلیس ما شده و میخواهند ما را کنترل کنند که بمب تولید نکنیم معنای این کار دقیقا این است که ما 5 کشوری که بمب داریم صلاحیت داشتنش را هم داریم شما چون صلاحیت ندارید پس نبایستی بمب داشته باشید. متاسفم
  • آرمان EU ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    17 13
    من در سه چيز هيچ شكى ندارم.يك اينكه اين تيم خيلى زحمت كشيدن و دمشون گرم.دو اينكه كيروش بايد بمونه:.و سه اينكه مملكت ما چطور هشت سال دست احمدى نژاد بود؟
  • ali IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    13 0
    باید دید در آینده چه خواهد شد؟آیا آقااااااا زاده هایی که از تحریم تجارت ساخته بودن واسه خودشون خواهند گذاشت شیرینی لقو تحریمها به کام مردم بشینه یانه؟یابازم با استفاده از نفوذ فک فامیلاشون به کارشکنیهاشون ادامه میدن؟ظریف ،امیر کبیر عصر ماست
  • محمد A1 ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    5 5
    عنوان رو عوض کنین. بزنین قطعنامه‌دون پاره شد
  • saeed ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    53 5
    ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺗﺤﺼﯿﻼﺕ ﺗﯿﻢ ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻭ ﺍﺣﻤﺪﯼ ﻧﮋﺍﺩ ﺗﯿﻢ ﻗﺒﻠﯽ : ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ : ﺳﻌﯿﺪ ﺟﻠﯿﻠﯽ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼﻣﯽ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ) ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺭﺷﺪ : ﻋﻠﯽ ﺑﺎﻗﺮﯼ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ) ﻣﻌﺎﻭﻥ : ﻣﺤﻤﺪ ﻫﺎﺩﯼ ﺯﺍﻫﺪﯼ ﻭﻓﺎ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻭ ﺭﺋﯿﺲ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ) ﺗﯿﻢ ﻓﻌﻠﯽ؛ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻣﺬﺍﮐﺮﺍﺕ : ﻣﺤﻤﺪ ﺟﻮﺍﺩ ﻇﺮﯾﻒ (ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞ/ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺩﻧﻮﺭ/ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ) ﻣﺬﺍﮐﺮﻩ ﮐﻨﻨﺪﻩ ﺍﺭﺷﺪ : ﻋﺒﺎﺱ ﻋﺮﺍﻗﭽﯽ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﺍﻧﺪﯾﺸﻪ ﺳﯿﺎﺳﯽ/ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﮐﻨﺖ/ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ) ﻣﻌﺎﻭﻥ : ﻣﺠﯿﺪ ﺗﺨﺖ ﺭﻭﺍﻧﭽﯽ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻋﻠﻮﻡ ﺳﯿﺎﺳﯽ/ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺑﺮﻥ/ ﺳﻮﺋﯿﺲ ) ﺩﻭ ﻋﻀﻮ ﺟﺪﯾﺪ : ﺟﻤﺸﯿﺪ ﻣﻤﺘﺎﺯ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﻯ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﯿﻦ ﺍﻟﻤﻠﻞ ﻭ ﺣﻘﻮﻕ ﻋﻤﻮﻣﻰ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﭘﺎﺭﯾﺲ) ﻭ ﺍﻣﯿﺮﺣﺴﯿﻦ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﻧﯿﺎ ( ﺩﮐﺘﺮﺍﯼ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺟﺰﺍﯾﯽ / ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﻧﯿﻮﯾﻮﺭﮎ ) Like · 544 · Reply · More · 4
    • محمد IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
      2 2
      تحصبلات ربطی به درستی با نادرستی رویکرد افراد ندارد.
  • محمدرضا A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    9 9
    آخر نفهمیدم همه تحریم ها برداشته شد یا نه... ظریف یه چیزی گفت اوباما یه چیز دیگه... ولی در کل باید به این تیم مذاکره کننده ایرانی افتخار کرد و بهشون خسته نباشید گفت
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    18 3
    خسته نباشید دلواپسان واقعی ملت: آقایان روحانی و ظریف میبالیم به آن رای که برای تو به صندوق انداختیم و درایت شما در انتخاب همکارانتان بالاخص جناب دکتر ظریف درود برشما و با آرزوی ادامه راه سربلندی ایرانو ایرانی
  • نوید A1 ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    14 3
    درود بر دکتر خسته نباشی قهرمان
  • عدالت IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    2 6
    ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده ، دوستان جوجه را آخر پاییز می شمارند صبر کنید
  • مصظفی A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    14 1
    درود وتشکر فراوان از دکتر ظریف.ان شا ا... در مرحله بعدی اختلافات دیپلماتیک نیز با امریکا با مذاکره حل خواهد شد.به نظر من دشمن اصلی ما عربستان است که به خون شیعیان تشنه اند وکشتن شیعان را واجب میدانند.و نه امریکاییها که چند میلیون ایرانی سالها در ان زندگی مسالمت امیز دارند
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    12 11
    مرگ بر آمریکا
  • من IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    73 12
    ما فقط منتظر میمونیم هرچی آقا بگه اون درسته...
  • علی A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    13 11
    فقط به بیانه ای که مستقیما از شبکه خبر ترجمه شد و سپس متن فارسی ظریف دقت کنید این اختلاف را می بینید. لازم نیست بیانه را با تفسیر اعلام کنیم. دوستان فقط خواهش می کنم متن انگلیسی را نگاهی بندازید خیلی راحت به عمق فاجعه پی می برید. قصد تخریب کسی را نداریم و با تمام وجود از زحمات شبانه روزی تیم هسته ای تشکر داریم ولی نشد که بشه. با تمام اندوه قدرت چانه زنی شیاطین به تیم ما چربید و خطوت قرمز رهبری و ملت محقق نشد.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    14 13
    به جون هر چی مرده احمدی بر میگرده
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    11 3
    بعد چند سال دوندگی تازه دنبال رفع کاغذ پاره و برگشت به حدود10 سال پیشیم بازم خسته نباشیم
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    18 8
    خواهش میکنم بخوانید و یکم دقت کنید: الان ایران20000 سانتریفوژ دارد که 15000 تا از آنها را جمع میکنن و فقط 5000 سانتریفوژ باقی میمونه.یعنی یک چهارم الان 20درصد میتوانیم غنی سازی کنیم که دیگه فقط تا 3.67 درصد اجازه دادن. اینم که شد حدود یک پنجم در فرودو 2140 سانتریفوژ داریم که با جمع کردن 1140 سانتریفوژ، این مرکز از یک مرکز عملیاتی فقط به یک مرکز تحقیقات هسته ای و فیزیک تبدیل خواهد شد. راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک هم همانطوری که غرب میخواد، مورد بازطراحی قرار میگیرد و علاوه بر اینکه میزان تولیدی پلوتونیوم آن کاهش می یابد، مدتی هم شاید نه چندان کوتاه تولید آب سنگین انجام نمیشود. در عوض این همه، فقط وعده داده اند تحریم های هسته ای ما را برمیدارند. چه کردیم؟
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    13 5
    آيا قيمت خودرو با برداشتن اين تحريم ها ارزان ميشه؟؟؟؟؟
    • حسين IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
      9 0
      100درصد
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    5 10
    شخصیت قهرمان امسال : آقای دکتر ظریف شخصیت با حال امسال: اقای جان کری شخصیت بد امسال: دلواپسان شخصیت ضعیف امسال: صدا وسیما شخصیت بزرگ امسال: مردم ایران
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    14 1
    جالبه چیزی که توسایت وزرات امور خارجه آمریکا اومده خیلی متفاوته با این
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    10 7
    واقعازحمت کشیدی دکتردرودبرشما خسته نباشی
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    13 16
    واقعا که این توافقنامه برای ایران ننگ ننگ
  • hossein IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    14 3
    خودرو ارزان شد
  • محمد IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    19 2
    انرژی خوشید و نیروی کاری که ایران داره، هزاران برابر انرژی هسته ای می ارزه. ولی به عنوان معضل بهش نگاه میشه. جوونیمون گذشت یکی نگفت بابا این جوون هم یه کاری میتونه بکنه. همش چشممون دنبال دست غرب و آمریکاست. ای عزیزان فرهیخته، انرژی هسته ای باید باشه ولی یکم هم به داشته های مملکتمون فکر کنید.
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    8 7
    درود
  • حسین A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    16 1
    بعضی دوستان و دلواپسان یه جوری نظر میدن انگار ما در رفاه کامل بودیم و ما آمریکا و اروپارو تحریم کرده بودیم که الان با این توافق شرمنده شدیم یا اینکه یه جوری صحبت میکنن از بحث های فنی که آدم به خودش میگه خدایا این همه متخصص و کاربلد چرا با دیدن سیب زمینی گول خوردن نظرات منفی و مثبت نشان از تفکر قالب جامعه هست . پس بهتره در مقابل اکثریت ملت سکوت کنید ما ملت ایران همه و همه از این توافق خوشحالیم و بهش افتخار میکنیم . حالا هر کسی که از این توافق ناراحته یا نونش بریده شده یا ایرانی نیست و یا اینکه بدبختی و گرفتاری مردم اصلا مهم نیست براشون ... شاد باشید که خراب کاری های مثلا کاربلد ها در هشت سال گذشته کم کم داره درست میشه مبارک همه ی ملت ایران . . . . لطفا منتشر کنید . ممنون
  • عظیم IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    8 9
    با تشکر از تیم مذاکره کننده ایران.واقعیت دیپلماسی جهانی تنها به دو شاخ رضایت نمی دهد.
  • ایرانی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    22 4
    اگر تحریم ها هم برداشته شه هیچوقت نمیان بنزینی که لیتری 1000 تومنه رو بکنن 200 تومن اصلا امکان نداره. قیمت ها پایین نمیاد چون تجارت کننده ها کودتا میکنن. باز اگر قیمتا بالا نره خوبه.
  • حامد خواجه زادهi A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    8 3
    حالا ک تحریم ها برداشته شده 23 تا پسته هموندو هزار تومن باقی می مونه یا کمتر میشه؟ : آخه دوهزارتومن 23تا پسته میشه : شمارش کردم ک میگما
  • ظریف IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    5 12
    متشکرم از همه ی دوستان
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    17 14
    با اجازتون قیمتهای جدید را من اعلام کنم: بنزین لیتری 150تومان مسکن متری 200هزار تومان. پسته کیلویی 800تومان. زعفران مثقالی 1300تومان. نان قرصی 15تومان. گوشت کیلویی 1150تومان. پراید هر دانه 4میلیون تومان. پورشه هر دانه 25میلیون تومان. برق در ازای یکسال مصرف خانگی 2هزار تومان. برق در ازای مصرف صنعتی در یکسال 9 هزار تومان.
  • داوود IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    5 8
    خدا قوت به همه