خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

پایگاه خبری ایلاف در گزارشی نوشت، روسیه تهدید کرد در صورت لزوم برای مقابله با آمریکا از سلاح هسته ای استفاده می کند.
در این گزارش آمده است؛
در نشستی که میان مقام های اطلاعاتی روسیه و آمریکا برگزار شد نمایندگان مسکو با صراحت کامل و در اقدامی بی سابقه تهدید کردند در صورت لزوم علیه آمریکا از سلاح هسته ای استفاده می کنند.
روزنامه تایمز فاش ساخت روس ها در گفتگو با همتایان آمریکایی خود به طور کاملا شفاف سه تهدید را مطرح کرده اند،
1- هر نوع تلاش غرب برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین اقدامی خصمانه تلقی می شود و کرملین آماده است برای مقابله با آن از سلاح هسته ای علیه آمریکا استفاده کند
2- مسکو در برابر اقدامات ناتو برای استقرار نیرو در همسایگی روسیه سکوت نخواهد کرد
3- هر گونه تلاش ناتو برای حمایت نظامی از اوکراین با واکنش سرسختانه روسیه مواجه خواهد شد.
وقتی به ترکیب هیئت اطلاعاتی روسیه در مذاکره با نمایندگان اطلاعاتی آمریکا بنگریم مشخص می شود تهدید روسیه تهدید توخالی نیست، در هیئت روسی دست کم یک ژنرال حضور داشت که نقش برجسته ای در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه داشت. در این گروه همچنین دو افسر عالی رتبه دیگر حضور داشتند که در تدوین راهبرد هسته ای نظامی روسیه نقش دارند. به نظر می رسد ماموریت این گروه این بود که به هرگونه ابهام در تهدیدات روسیه علیه غرب پایان دهند در نتیجه تهدیدات خود را به صورت شفاف بیان کردند.
کارشناسان معتقدند تهدیدات روسیه علیه کشورهای حوزه دریای بالتیک باید جدی گرفته شود، بر اساس منشور دفاعی ناتو، این سازمان نظامی باید از هر کشور عضوی که در معرض خطر قرار گرفت دفاع کند اما به نظر می رسد مسکو بر این باور است که یا ناتو این بند از منشور دفاعی را نادیده می گیرد یا از روش های غیرمتعارفی چون تحریک روسی های مقیم کشورهای بالتیک علیه مسکو بهره می گیرد. ولادیمیر پوتین نیز نشان داده است در پی آن است تا از شکاف موجود میان کشورهای عضو ناتو بهره برداری کند.
در چنین شرایطی کشورهای غرب باید به پوتین بفهمانند بازی با ابزارهایی چون سلاح هسته ای و یا تنش افروزی در کشورهای همسایه روسیه نمی تواند مانع از انجام وظایف ناتو شود.
روزنامه تایمز می نویسد کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی باید به بودجه دفاعی خود بیفزایند تا این پیام را به گوش مقامات روس برسانند که در تشکیل نیروی بازدارنده جدی هستند. اعضای ناتو باید در پی کشف این نکته باشند که طرح پوتین برای حمله بر چه نقطه و نقاطی متمرکز شده است تا بتوانند راه مقابله با آن را بیابند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =