ایسنا نوشت:

در جریان یورش شبه‌نظامیان وابسته به القاعده به ساختمان‌های دولتی یمن، این شبه‌نظامیان به زندان مرکزی مکلا در جنوب شرق این کشور حمله و 300 زندانی را آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، منابع محلی یمن که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که صدای یک انفجار مهیب و درگیری‌ها در شهر بندری مکلا واقع در 800 کیلومتری جنوب شرق صنعا به گوش رسیده است.

این شبه‌نظامیان همچنین به یک اداره دولتی در مکلا حمله و اقدام به تیراندازی، شلیک خمپاره و پرتاب نارنجک کردند.

در همین حال، یک منبعی امنیتی در یمن اعلام کرد، القاعده به زندان مرکزی مکلا در جنوب‌شرق این کشور حمله و بیش از 300 زندانی از جمله یکی از فرماندهان خود را آزاد کرد. این منبع به خبرگزاری فرانسه گفت: خالد باطرفی، یکی از سرکرده‌های القاعده در شبه جزیره عرب که از بیش از چهار سال پیش زندانی بود، از جمله 300 زندانی است که موفق شدند از زندان مرکزی مکلا در استان حضرموت فرار کنند.

به گفته این منبع، در درگیری که پس از این حمله روی داد، چندین نگهبان زندان و پنج زندانی کشته شدند.

از سوی دیگر، منابع امنیتی اعلام کردند، شبه‌نظامیان القاعده بدون مقاومت مقر رادیو محلی را در شهر مکلا تصرف کردند و پخش برنامه‌های این رادیو متوقف شده است. یک شعبه بانک مرکزی یمن در عدن نیز در جریان این حملات القاعده هدف قرار گرفته است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =