۰ نفر
۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

ایسنا نوشت:

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تشریح اقدامات شهرداری برای روز طبیعت، از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان سبزه‌ها را در معابر عمومی و بوستان‌ها رها نکنند، بلکه آنها را به غرفه‌های تعبیه شده در بوستان‌ها تحویل دهند تا پس از بازیافت به شکل کودهای طبیعی درآمده و دوباره مورد استفاده قرار بگیرند.

علی محمد شاعری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا افزود: ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برنامه‌های متعددی را برای روز طبیعت پیش‌بینی کرده که با همکاری مناطق 22 گانه به مرحله اجرا در می‌آورد.

وی از راه اندازی اماکنی برای جمع آوری ماهیان قرمز در مناطق 22 گانه تهران خبر داد و گفت: شهروندان به هیچ عنوان ماهیان قرمز را در دریاچه شهدای خلیج فارس و هیچ پهنه آبی بزرگ و به خصوص آبهای جاری رها نکنند چرا که حضور ماهیان قرمز می‌تواند به اکوسیستم طبیعی آسیب وارد کند. بنابراین شهرداری تهران پارک‌های مختلفی را در هر منطقه معین کرده است تا ماهیان قرمز مردم را تحویل گرفته و به پرورش دهندگان این گونه ارائه دهد.

شاعری با تاکید بر اینکه دستور العمل جلوگیری از رهاسازی ماهی قرمز در دریاچه شهدای خلیج فارس و سایر پهنه‌های آبی نیز تهیه شده است افزود: از شهروندان می‌خواهیم برای حفظ محیط زیست خود از رها سازی سبزه‌های عید در معابر و خیابانهای سطح شهر اجتناب کرده و آنها را در محل‌های مناسب امحا کنند.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه در سال 91 تعداد زیادی ماهی قرمز در دریاچه شهدای خلیج فارس رها شده بود گفت: این موضوع در آن زمان آسیب زیادی به اکوسیستم دریاچه شهدای خلیج فارس وارد کرده بود اما در سال 92 و 93 موفق به جمع آوری تعداد زیادی از ماهیان قرمز شدیم.

شاعری در خصوص سبزه‌ها نیز از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان سبزه‌ها را در معابر عمومی و بوستان‌ها رها نکنند و تحویل غرفه‌های تعبیه شده در بوستان‌ها بدهند تا پس از بازیافت به شکل کودهای طبیعی درآمده و دوباره مورد استفاده قرار بگیرد.

شاعری تصریح کرد: تهیه و توزیع کیسه‌های زباله تجزیه پذیر نیز برای مراکز تفریحی و تفرجی شهر به ویژه برای روز طبیعت در نظر گرفته شده تا از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان نباید زباله‌ها را در طبیعت رها کنند گفت: ستاد محیط زیست شهرداری تهران در مکان‌های کوهستانی کیسه‌های تجزیه پذیر را توزیع می کند و شهروندان می‌توانند زباله‌های خود را در این کیسه‌ها قرار دهند.

وی با اشاره به حیات وحش بوستان ساعی، هفت چنار، باغ پرندگان، چیتگر، پارک شهر، بوستان ملت، موزه‌ دارآباد و کوهسار گفت: دستور العمل لازم برای مراقبت ویژه از حیات وحش و آموزش کامل شهروندان در این زمینه تهیه و ابلاغ شده است.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به هماهنگی‌های لازم ستاد محیط زیست با سازمان آتش نشانی تهران اظهار کرد: در پارک‌های شهری و جنگلهای اطراف تهران نیروهای آتش نشانی مستقر هستند تا در صورت بروز حریق به سرعت نسبت به اطفای آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، امسال پایتخت در روز طبیعت آسمان آفتابی را تجربه خواهد کرد گفت: به دنبال این هستیم تا خدمات دهی به شهروندان در این روز به گونه‌ای باشد تا ضمن حفاظت از محیط زیست اقدامات لازم برای تفریح خانواده‌های تهرانی فراهم شود.

شاعری به مسافرین و شهروندان توصیه کرد تا از روشن کردن آتش در بوستان‌ها و پارکهای جنگلی خودداری کنند و در صورت اجبار حتما قبل از ترک بوستان از خاموش شدن آن مطمئن شوند. همچنین از آسیب به گونه‌های گیاهی و جانوری نیز خودداری کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست از غذادهی مصنوعی به ماکیان و ماهیان در بوستان‌ها خودداری کنند و به هیچ عنوان اقدامی که منجر به آسیب به زندگی جانوران و گیاهان می‌شود را انجام ندهند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    6 1
    چرا اسم اين شاعر را ننوشته ايد همش نوشته ايد شاعري گفت
  • فرهاد A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    1 2
    کلمة «ماکیان» به معنی «پرنده» تو پاراگراف آخر، برخلاف ظاهرش، مفرده و نه جمع. باید بگه «پرندگان» یا «ماکیان‌ها».