آسوشیتدپرس: مذاکرات امروز با صدور بیانیه مشترک برای ادامه مذاکرات در «فاز جدید» پایان می‌یابد

نسیم نوشت:

در خبر این خبرگزاری آمده است: این بیانیه حاوی جزئیات نخواهد بود بلکه ادامه مسیر گفتگوها را در یک "فاز جدید" مشخص و ترسیم خواهد کرد تا طرفین بر اساس آن، بتوانند برای رسیدن به توافق جامع، مذاکرات را ادامه دهند.. منابع رسمی در نتیجه شش روز مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 برای صدور بیانیه عمومی مشترک برای ادامه مذاکرات در فاز جدید به منظور رسیدن به توافق جامع در پایان ژوئن در روز سه شنبه آماده می شوند. این بیانیه مشترک همراه با اسناد الحاقی خواهد بود که حاوی جزئیات بیشتر تفاهمات است، تا به طرف‌های مذاکره به اجازه دهد ادعا کنند فرآیند به اندازه کافی پیشرفت داشته است و بنابراین شایستگی دور جدید وجود دارد.

همچنین این خبرگزاری تاکید کرد که منابع رسمی گفتند: بیانیه به این دلیل به صورت کلی است که اختلافات میان طرف های مذاکراتی هنوز باقی و در فاز جدید برای رسید به توافق جامع در پایان ژوئن وجود دارد. همچنین منبع دیگری گفته که اسناد فنی تر خواهند بود و در آخر وقت امروز منتشر می شودم.

در این کنار این مسائل، اسناد در میان شش کشور مذاکره کننده با ایران نهایی شد، و طرف ایرانی هنوز اسناد را امضا نکرده است کری و دیگر طرف های گفته اند با ایران در مورد درخواست برای کاهش بیشتر برنامه غنی سازی اورانیوم کمی پیشرفت داشته اند اما ایران در مورد بازه زمانی محدودیت در تکنولوژی که برای ساخت سلاح اتمی لازم است مقاومت می کند. علاوه بر این موانع در مورد تحقیق و توسعه و اختلافات درباره زمان و حوزه برداشته شدن تحریم ها باقی است. طرف ها در مورد محدودیت هایی بر برنامه هسته ای ایران برای غنی سازی اورانیوم که می تواند برای ساخت کلاهک هسته ای مورد استفاده قرار گیرد پیشرفت داشته اند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    5 3
    اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااهههههههههههههههه
  • علیرضا IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    1 0
    واقعاً که ..................
  • جم A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    حالا چراپایان این توافق رادرایام عیدو3روزتعطیلات 12و13و14وچراسپیده دم خواستنداعلام کنند
  • بی نام A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 0
    مذاکره برای مذاکره؟ وارد فاز جدید میشه دیگه چه صیغه ایه؟